Rabatter

Norbrygg fremforhandler også rabatter for medlemmene sine hos noen norske butikker som selger råvarer og materialer til hjemmebryggere.
Noen som vet hvilke butikker det er snakk om, å hvor mye rabatt vi får?

Bra spørsmål! Tidligere så hadde medlemmer i Norbrygg rabatt hos bl a Korketrekker'n/Mye More (Oslo) og Petit Agentur (Bergen). Da Petit skiftet eier fjernet vi informasjonen om rabatt siden vi måtte fremforhandle rabatt hos den nye eieren.

Dette tok litt tid, og for bare kort tid siden fikk vi svaret fra Petit. Det kom frem at man ved kjøp bør oppgi at man er medlem, samt at rabatten ikke er direkte synlig (som en samlet og fratrukket sum og prosentsats) på fakturaen. Derfor vil vi oppfordre alle som har bedt om rabatt hos Petit å sjekke om rabatten er fratrukket implisitt, altså om oppgitte priser er lavere enn de som står på nettsiden. En klar prosentsats har vi heller ikke fått, men det virker som om det er som før: 5%.

Vi beklager at det ikke ble noe særlig tydeligere, slik det var før, men praksisen vil nok vise hvordan det er blitt til slutt. Jeg kan ihvertfall bekrefte at vi fikk en saftig rabatt da vi bestillte noen hundre kilo malt fra Petit for noen måneder siden, så her er det muligheter.

Rabatten hos Korketrekker'n/Mye Moro i Oslo (Kirkeveien) har ikke endret seg (5% rabatt for medlemmer). Siden denne rabatten stod oppført på samme siden som den til Petit så var den bare ikke synlig enn så lenge.

Det ser forresten ut til at vi snart kan tilby rabatt hos flere forhandlere, så følg med på nettsiden vår! Siden til Norbrygg oppdaterest snarest angående rabatter.

Norbrygg har ordnet en ny rabattavtale! Per Inge Haavik i Ølbrygging.no, som også er å finne på forumet, har inngått en rabattavtale med Norbrygg. Dette betyr at medlemmer i Norbrygg vil få 10% rabatt på råvarer kjøpt hos Per Inge. Det gjelder malt, maltekstrakt (gode priser!), humle, gjær og 'ølpakker' (malt, humle og gjær i ett).

Norbrygg anbefaler å sende en PM til Per Inge for prisopplysninger og varetilbud samt avhandling av kjøp.

Se vår oversikt over rabattavtaler på nettsiden til Norbrygg. Følg med for flere fremtidige rabattavtaler!

Rabattavtalen med Mye Moro er fornyet. Den gamle avtalen var gjort med den forrige eieren. Rabatten er på 10% (ikke 5% som det tidligere sto i kartet) og gjelder i butikkene til Mye Moro i Majorstuen/Oslo, Manglerud/Oso, og fra nå også i Rådal/Bergen og snart i Tønsberg. Siste butikk er under oppstart og vil ikke ha varene på lager, disse må altså bestilles på forhånd og kan avhentes senere.

Mye Moro presiserer også at de er direkteimportør av Coopers varer (ølsett, 'brew enhancer', karboneringsdrops).

Rabattsiden og det interaktive kartet er oppdatert. Når butikken i Tønsberg er på plass så vil den også legges til.

Jeg har hørt at Norbrygg har forsøkt å forhandle fram avtale med Vin og Bar i Lillestrøm, men foreløpig ikke kommet til enighet. Jeg anmoder styret om å få på plass en avtale som gir 10%, de har et ypperlig utvalg for oss om brygger med ma. Sammenliknet med andre avtaler, så er 10% rabatt flott! De har i tillegg rimelige priser på mye og for oss i Oslo-området slipper vi å betale dyr frakt til posten. Hva sier styret til å få på plass en avtale??

Hilsen
Even

Det stemmer at styret prøver å fremforhandle en rabattavtale med V&B. Dette er dog ikke helt i boks ennå, av datatekniske grunner. Mao: vær litt tålmodig, målet er at medlemmer i Norbrygg også vil kunne ha fordel av medlemskap i foreningen når man handler hos denne forhandleren. ;)

Hei.

Handlet via proxy (les:konemor) hos Vin & Bar på Lillestrøm fredag. Hun fikk streng beskjed om å si at jeg er medlem av Norbrygg for å hale en slant eller to. Svaret var i grunnen litt overraskende: At det hadde vært snakk om en rabattavtale, men at det aldri var kommet noen fra Norbrygg for å signere (!).

Hvis dette stemmer må vel en slik signatur kunne ordnes?

Hei Knut. Det stemmer at Norbrygg og Vin og Bar har vært i kontakt for å ordne en rabatt, men det som skal til for å iverksette denne er ikke bare  en underskrift, for da hadde det vært ordnet for lengst.

Vi prøver å finne en teknisk løsning (i tråd med lovene om databehandling), som kan gi selgeren mulighet til å overprøve medlemsskap selv om man ikke har et medlemskort å vise fram. I tillegg så har en del medlemmer fremdeles ikke fått medlemskort i posten, noe som vi nå driver å rydde opp i. Så vi må smøre oss med litt (men heldigvis ikke engang så mye) tålmodighet frem til vi kan få rabatt der også.  :yes:

Jeg så akkurat på medlemskortet nå for å sjekke medlems nr. men det finnes ikke. Man må da bare si at man er medlem av Nb. og håpe at de tar det for god fisk. Haavik kjenner jeg pesonlig og V&B har jeg handlet med i flere år så jeg kan ikke tro at de setter seg på bakbena. Men andre nettbutikker?

Var det ikke en ide og får tildelt et medlems nummer som man kan henvise til ved bestilling?

Ja. der sier du noe. Alle medlemmer er registrert med et nummer i medlemsregisteret, men dette nummeret er ikke samme nummer som står på kortet. Vi tar det opp på styremøtet som avholdest snarest!  :shiny:

Heisan.

Jeg var innom Vin & Bar i går, skulle ha malt till innvielsen av nyanskaffet Speidel.  :laugh:

Da jeg spurte om prosenter, fikk jeg ikke!  :rasende:  Hva er status på dette? I følge gutta der venter de på oss.

Roger

Det er Yngve i styret som er på saken. Vi prøver selvfølgelig å få en så god mulig rabattavtale som mulig, samtidig som vi har måttet vente inntil vi fikk ordnet noen saker i forbindelse med det nye medlemssystemet, der en del medlemmer ikke hadde fått giro og medlemskort likevel. Jeg har bedt Yngve oppdatere oss, så kanskje det snart er ordnet! :)

Det har, for en tid siden, også åpnet Mye Moro på Sandvika storsenter, er det noe mulighet å få avtale med den butikken også? Spurte her om dagen men damen i kassa skjønte ikke mye.

EspenH skrev:
Det har, for en tid siden, også åpnet Mye Moro på Sandvika storsenter, er det noe mulighet å få avtale med den butikken også? Spurte her om dagen men damen i kassa skjønte ikke mye.

Godt spørsmål. Jeg visste ikke at de hadde åpnet en butikk der også, og har nettopp sendt en e-post til sjefen i Mye Moro, så får vi høre hva han sier. :)

Jeg har fått svar fra Mye Moro. Det blir nå også rabatt i avdelingen på Sandvika Storsenter (hvor de har kjøpt opp 'HobbyLarsen').

På Majorstuen derimot er det snart slutt, de skal stenge butikken om bare en uke. Lagerbeholdningen flyttes da til Manglerud som er hovedbutikken i kjeden. Der vil de ha en avdeling på bakrommet til hjemmebrygging.

Tilbake
Topp