Rabatter

Aleksander_B skrev:
Hvis vi ser bort ifra de retningslinjene er bare det å vedlikeholde en slik liste svært upraktisk.
Norbrygg har ca 3200 medlemmer, og vi får gjennomsnittlig 20 nye medlemmer hver mnd. ifra hele landet.

Er det ikke bare Betalende medlemmer av Norbrygg som har tilgang på rabatt avtalene?

pr 2011 var vi iht årsberetningen 1167 betalende medlemmer

http://norbrygg.no/index.php/om-norbrygg/generalfors/99-gf-2012/719-arsberetning-om-2011
 
Det enkleste er muligens at ved butikkhandel fremvises medlemskort, og ved netthandel må medlemsnummer brukes. Det er lett oppdatert, og gir ingen personlige opplysninger....
 
Wops, der var det trykkleif! Det er 2300 medlemmer som er riktig.
Norbrygg har hatt en utrolig vekst det siste året.
 
Det er sikkert rett.

Men jeg ønsker å finne en løsning på hvordan vi kan løse dette med kunder i fysisk butikk, samt kunder på internett, med aktivt medlemskap.
 
Aleksander_B skrev:
Wops, der var det trykkleif! Det er 2300 medlemmer som er riktig.
Norbrygg har hatt en utrolig vekst det siste året.

Da var da en VOLDSOM økning :skitbra: 100% økning pr år.. Dette love godt for fremtidig rekrutering :yes:
 
magne1972 skrev:
Det enkleste er muligens at ved butikkhandel fremvises medlemskort, og ved netthandel må medlemsnummer brukes. Det er lett oppdatert, og gir ingen personlige opplysninger....
God idè..Men hvordan vet vi hvilket medlemsnummer som er betalt, ved kjøp over internett?
 
Må også legge til at vi _IKKE_ har noen interesse av å få lister over Norbryggs medlemmer, men vi ønsker kun å løse dette praktisk.
 
JanAndre skrev:
Må også legge til at vi _IKKE_ har noen interesse av å få lister over Norbryggs medlemmer, men vi ønsker kun å løse dette praktisk.

JanAndre skrev:
Det er sikkert rett.

Men jeg ønsker å finne en løsning på hvordan vi kan løse dette med kunder i fysisk butikk, samt kunder på internett, med aktivt medlemskap.
'

Dette finner du sikkert ut av sammen med de styrerepresentanter som du har kontakt med ukentlig.
 
Det gjør vi sikkert, men det er her fint å ha en åpen dialog.

På den måten kan vi kansje finne løsninger som vi ikke har tenkt på.

Jo flere mennesker, jo flere gode ideer. :)
 
*Ler!
Skjønner nå at det ikke er lett å fokusere på flere ting når man er på jobb. (Nattevakt denne helga)

Nå skal jeg prøve å rette opp floken som jeg nettopp har laget for meg selv. (Men har ikke konkrete tall forran meg, dette er tatt ut ifra hodet nå)
I utgangen av 2011 hadde vi ca 18-1900 medlemmer.
Iløpet av 2012 har antallet økt til 22-2300.

Men i hele 2011 var det kun 1167 betalende medlemmer.
Så det foreligger ett godt avvik mellom aktive og inaktive medlemmer.

Vi er i gang med vasking av vårt medlemsregister, og skal få luket ut dem som ikke er aktive medlemmer lengre.
dessverre er det slik at mange får sin faktura og kaster den, uten å gi beskjed at de ønsker å si opp sitt medlemskap.

Dette i seg selv er en god grunn til å ikke ønske å ha registeret hos forhandleren. (Med alle retningslinjer satt til side).
 
Hehe Håper du har det bra på jobb Aleksander.. :)

Men du belyser nettopp det jeg var ute etter. :) Jeg vet at Norbrygg har mange medlemmer, men det detter fra noen, og det kommer til nye.

Det er mange som har klaget av over at de ikke har fått medlemskapsbevis når de har kommet innom våre butikker.

Det er derfor jeg etterlyser en løsning som gjør at det blir rettferdig for de betalende medlemmene.

Jeg mener ikke dette som noen kritikk mot Norbrygg, men jeg nevner det fordi det er noe vi møter ofte.

Som jeg nevnte tidligere.. Vi er ikke ute etter noen registre..Men at det skal være rettferdig når noen mottar rabatt. :)
 
Kan ikke klage :)

Ja, det er mange medlemmer som kommer til og detter fra. Det er derfor jeg mener at en rabattkode er optimalt.
For å kunne se hvilken kode som er gjeldene må man ha tilgang til medlemssidene. (Det er da fordel å endre koden ofte, minst en gang i året, slik at tidligere medlemmer ikke har muligheten til å bruke tidligere koder. Dersom slikt skulle skje.)

Ang. vårt medlemsregister er dette noe vi jobber aktivt med.
Alle betalende medlemmer får ett medlemsbevis ifra oss, den følger med fakturaen som man får for kontigentet.
Man får nytt hvert år.  :)
 
Okei, det er jo en løsning. Vi hadde tenkt å legge hver aktive medlem inn en gruppe i vårt system, slik at de vil få rabatten i våre butikker, og i vår nettbutikk.
Men jeg ser nå at det blir vanskelig å vedlikeholde hvem som er aktiv medlem, med dagens rutiner.

Vi ønsket å legge medlemmene inn i gruppen, slik at de bare kunne si navnet sitt ved betaling av varer, for å motta rett rabatt.

Men med løsningen som foreslås, så må vi nok slå rabatt inn manuelt, hver gang det kommer en Norbrygg medlem.

Tungvint, men det vil jo fungere :)
 
Jeg vil også nevne at hvis vi kan legge ett medlem inn i en gruppe i vårt system, vil medlemmet se rabatterte priser på våre nettsider på Bryggeland.no :)
 
Hva med å la hver enkelt som ønsker det registere seg i gruppen deres? Og ved førstegangstegistrering kan man oppgi f.eks rabattkode/registreringskode. Da kan jeg registrere bruker hos dere, og "huke" av for norbrygg-medlem og bekrefte med kode første gang. Hender mer enn ofte at jeg glemmer å taste inn kode, og automatisk rabatt ville vært supert. :)
 
Bjornendre skrev:
Hva med å la hver enkelt som ønsker det registere seg i gruppen deres? Og ved førstegangstegistrering kan man oppgi f.eks rabattkode/registreringskode. Da kan jeg registrere bruker hos dere, og "huke" av for norbrygg-medlem og bekrefte med kode første gang. Hender mer enn ofte at jeg glemmer å taste inn kode, og automatisk rabatt ville vært supert. :)

+1

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk HD
 
Da er dagen kommet for rabattavtalen med Vin & Bar! Les mer her. 

Leste her, og der sto det ved fremleggelse av gyldig medlemskort??!?! Når vil det ankomme i posten? Kan ikke huske at jeg har fått det... Visste ikke at det fantes engang jeg  :roedme:

Med Vennlig Hilsen

Kristian Andersen
 
Tilbake
Topp