Rengjøring av belegg på varmeelementene?

Det begynner å bli er brunt belegg på varmeelementene i speiderlen. Påvirker dette bryggekvaliteten? Og hva er den beste måten å fjerne dette på? Bør jeg skru av varmeelementene for å vaske dem separat?

Se bildet.

På forhånd takk.

Vedlegg

• 20250223_123541.jpg
    20250223_123541.jpg
    572,7 KB · Sett: 18
Brenn det av i friluft.
Helst under avtrekk.
Fungerer helt fint på grilltenner, som brukes som varmeelement.

Ok. Kan jeg bruke Craftclean eller PBW
Mye mulig; jeg har ingen erfaring med de der. Det skader i alle fall ikke å prøve.

Jeg tenker bare at det er liten grunn til ikke å bruke det mest effektive, og spare seg for mest mulig gnukking:). Og KS er veldig mye bedre enn alt annet jeg har brukt, inkludert noe som het "Bryggerens", og som vel var en hjemmestrikka versjon av PBW. Men det er altså skumle greier, så en skal unngå bar hud, og bruke solide lange gummihansker og vernebriller - og sunt vett. (Det blir fort litt svett og ubehagelig:).)

Det begynner å bli er brunt belegg på varmeelementene i speiderlen. Påvirker dette bryggekvaliteten? Og hva er den beste måten å fjerne dette på? Bør jeg skru av varmeelementene for å vaske dem separat?

Se bildet.

På forhånd takk.
Jeg har speidel 50 liter, og får ett ”grått” belegg på elementene etter hvert brygg. Bruker pbw, og engangskluter og oppvaskkost.
Synes jeg får av det meste. Tror kanskje bittelitt er igjen på de vanskeligste stedene, men ingen problem ved neste kok. Påvirker nok ikke bryggekvaliteten

Tilbake
Topp