Resultater fra Publikums Favoritt 2016

Oberstbräu skrev:
Enig. Her er begynnelsen på en tabell. Gi meg mer info, så oppdaterer jeg.

Skjeberg øllag på 12 plass tror jeg hadde en sjoko-bock, Los Maltotriose (gjeng fra Bryggselv) hadde surøl... 17.plass (Lysverkbakken Kjøkkenbryggeri) var en Belgisk brun ser jeg på bilder fra interwebben. 5.plass kan vel Mats Ø fortelle oss hva er... 11. plass ser ut til å være Achtung Berry - Berliner Scheisse basert på hva jeg kan se fra diverse bilder fra PF2016.

Dette med forbehold om at jeg kan ha sett feil eller at jeg husker feil... ;)
 
Sist redigert:
På delt 6 plass (på lista er vi sett opp som nr 7, sikk alfabetisk) er "nr. 100" rå-brygga konnøl frå nordfjord, med kveik frå Hornindal.
 
På delt 6 plass (på lista er vi sett opp som nr 7, sikk alfabetisk) er "nr. 100" rå-brygga konnøl frå nordfjord, med kveik frå Hornindal.
Godt poeng. 17 plassen er også delt siden det er to på 56 poeng.

Vil forøvrig oppfordre folk til å smake flest mulig øl før de stemmer. Det var flere som kom og beklaget at de hadde gitt fra seg alle stemmene før de hadde smakt på mine bidrag.

Så får jeg skru opp markedsføringen et par hakk neste gang.
 
Godt poeng. 17 plassen er også delt siden det er to på 56 poeng.
Vil forøvrig oppfordre folk til å smake flest mulig øl før de stemmer. Det var flere som kom og beklaget at de hadde gitt fra seg alle stemmene før de hadde smakt på mine bidrag.

Ja. Det er dessverre sånn det blir med dagens format for stemmegivning. Folk står og tigger stemmer, noen nekter iblant til og med folk å smake ølet før de får en stemme på forhånd etc (og folk som er der for første gang tror kanskje det er sånn det skal være, og gir dem en pollett slik man er vant til fra ølfestivaler. Folk som krever stemme for å dele ut øl eller lurer dem til seg på annet vis kunne gjerne blitt pælma ut for min del).
Derfor bryr ikke vi oss stort om stemmene, gidder ikke stå der og tigge og mase. Vi er der for øl vi.
Men det er nok på tide at Norbrygg endrer praksis rundt stemmeopplegget.
 
En sidenote til det David skrev her: Ved innslippet på lørdag kom det en kar innom og ville smake på en av våre øl (tror det var den første ølen han smakte der inne). Etter litt ølprat spurte han om han skulle legge på en polett, og jeg takket jo ja til det selvsagt. Men i det poletten datt ned i bøtta tenkte jeg at han kanskje hadde misforstått, og det hadde han selvsagt: Han trodde han måtte gi en polett per smaksprøve, og kjøpe nye poletter når han gikk tom. Han fikk selvsagt en av mine poletter etter at han hadde fått en forklaring på hvordan systemet er..
 
På IKT-NM var det digital stemming, og man kunne stemme så mye man orket - de siste tre stemmene fra hver person var de som gjaldt. Det syns jeg var en kul modell.
 
Hederlig gjort av deg det, Glenn!
Vi hadde et par stykker innom oss ganske tidlig som spurte om de kunne få en liten smak av "den røde som så så morsom ut" selv om de var tomme for polletter for øyeblikket. Så det er nok flere som har trodd det var sånn det funka.

De fikk selvsagt med seg både rød og gul fra oss, samt at vi ga med dem et par plastglass med lilla og svart :)
 
Kanskje det er mulig å bruke tilsvarende stemmeopplegg som i IKT-NM? SMS-stemming hvor det er mulig å ombestemme seg, fordi de tre siste stemmene man gir teller.
 
Kanskje det er mulig å bruke tilsvarende stemmeopplegg som i IKT-NM? SMS-stemming hvor det er mulig å ombestemme seg, fordi de tre siste stemmene man gir teller.

IKT-NM har hatt litt problemer med at veldig få faktisk stemmer. Løsningen som peker seg ut som mest aktuell er vel Velsmakt, som fungerer litt som Untappd. Så blir problemet å gå fra et antall vurderinger til ei faktisk resultatliste, som også kan være litt utfordrende å gjøre på en rettferdig måte.
 
Modellen høres bra ut, men å administrere det rettferdig kan nok bli en nøtt for arrangør ja.
Men jeg liker ideen med vurdering av hvert brygg, selv om jeg antar mange gjester vil synes det blir mye bry. Blir i hvert fall lett å gi lav score til de som nekter å servere deg før de får stemmer :)
 
Bedre informasjon til publikum og bryggere, samt oppfordring om å rapportere brudd på reglene er vel de enkleste tiltakene.
 
Rapportering av brudd ga ingen effekt i 2014 i hvertfall, da NRK campa en stund i baren vår med kameramannen på slep og snakka med folk som drakk ølen vår og lurte på om de ville gi dem en stemme og komme på tv, mens de holdt opp stemmekoppen sin. Folk trodde sikkert de stemte på oss siden det var vårt øl de drakk, men stemmene gikk jo rett i bøtta til NRK.
Det var sikkert flere enn oss som opplevde det.
Vi meldte fra om det, men plassen de kom på tatt i betraktning telte nok hver stemme i glasset deres fullt.

Det ødela forøvrig ikke kvelden, siden vi allerede ikke brød oss særlig om stemmer og hadde for mange øl til å kunne hevde oss der uansett. Det var langt kulere å få premie for baren vår, den levde vi på :)
 
Sist redigert:
Jeg var ikke på NM i år, men fikk høre av andre deltakere at lokalene var trange. Hvordan blir dette løst til neste år? Blir det i Eventhallen, eller tilbake til Kanonhallen?
 
Tilbake
Topp