Resultater NM 2012

Som mange sier: svært synd at det ikke er noe mer fullstendige resultatliste fra NM enn de dommerskjemaene som har blitt offentliggjort etter lang ventetid. Dette er noe man virkelig burde etterstrebe i fremtiden. Vi er svært mange som har lagt ned mye jobb i bidragene i flaskekonkurransen og det burde være mulig og lage fullstendige lister som tidligere. Personlig havnet en av ølene mine på tredjeplass, men to andre som så ut tll å score bra på dommerskjemaene vet jeg ikke hvordan har plassert seg totalt sett. Er redd for at det skapes et inntrykk av at prosessen har vært noe tilfeldig, noe ingen helt klart ønsker. Vet at det har vært en vanvittig oppgave, men som sagt må dette med resultatlister tas på alvor. Folk sender inn ølene sine fordi man ønsker å få en bedømmelse og vite hvordan man ligger an i forhold til andre. Det er jo noe av poenget med en konkurranse:)
 
Jeg støtter også Tor Andre sitt innlegg :)

Problemet er ikke mangel på ønske om å få ut ei slik liste, men at ingen to behovet for IT-støtte under bedømminga alvorlig nok før det var for sent til å ha noe annet enn tre ulike, manuelle systemer i de tre byene.
 
Da er det vel på tide at noen lager (det finnes kanskje allerede tilgjengelig) et program/database hvor alle påmeldinger blir lagt inn. Dommerne logger seg på og fyller ut dommerskjemaer på skjerm. Da kan dommergruppene sitte hvor som helst i verden og dømme i vei. Resultatene kan være tilgjengelige to sekunder etter at man er ferdig, skjemaene kan publiseres elektronisk med et tastetrykk samt at dommerkommentarene vil bli leselige. Det siste punktet vil representere en klar forbedring bare der.:)
Hvis det ikke finnes, og ingen andre har tenkt å gjøre det, gjør jeg det. Jeg er programmerer og dessuten for tiden arbeidsledig...
 
Dag skrev:
Da er det vel på tide at noen lager (det finnes kanskje allerede tilgjengelig) et program/database hvor alle påmeldinger blir lagt inn. Dommerne logger seg på og fyller ut dommerskjemaer på skjerm. Da kan dommergruppene sitte hvor som helst i verden og dømme i vei. Resultatene kan være tilgjengelige to sekunder etter at man er ferdig, skjemaene kan publiseres elektronisk med et tastetrykk samt at dommerkommentarene vil bli leselige. Det siste punktet vil representere en klar forbedring bare der.:)
Hvis det ikke finnes, og ingen andre har tenkt å gjøre det, gjør jeg det. Jeg er programmerer og dessuten for tiden arbeidsledig...

Det var denne likerknappen, da  :skitbra:
 
Dag skrev:
Da er det vel på tide at noen lager (det finnes kanskje allerede tilgjengelig) et program/database hvor alle påmeldinger blir lagt inn. Dommerne logger seg på og fyller ut dommerskjemaer på skjerm. Da kan dommergruppene sitte hvor som helst i verden og dømme i vei. Resultatene kan være tilgjengelige to sekunder etter at man er ferdig, skjemaene kan publiseres elektronisk med et tastetrykk samt at dommerkommentarene vil bli leselige. Det siste punktet vil representere en klar forbedring bare der.:)
Hvis det ikke finnes, og ingen andre har tenkt å gjøre det, gjør jeg det. Jeg er programmerer og dessuten for tiden arbeidsledig...

Jo, det er på høy tid at noen lager noe slikt :)
 
Dag skrev:
Da er det vel på tide at noen lager (det finnes kanskje allerede tilgjengelig) et program/database hvor alle påmeldinger blir lagt inn. Dommerne logger seg på og fyller ut dommerskjemaer på skjerm. Da kan dommergruppene sitte hvor som helst i verden og dømme i vei. Resultatene kan være tilgjengelige to sekunder etter at man er ferdig, skjemaene kan publiseres elektronisk med et tastetrykk samt at dommerkommentarene vil bli leselige. Det siste punktet vil representere en klar forbedring bare der.:)
Hvis det ikke finnes, og ingen andre har tenkt å gjøre det, gjør jeg det. Jeg er programmerer og dessuten for tiden arbeidsledig...
Er det rart jeg elsker dette forumet nesten like mye som kona og ungene? (i skrivende stund innlogget 9 dager, 9 timer og 9 minutter)
 
Dag skrev:
Da er det vel på tide at noen lager (det finnes kanskje allerede tilgjengelig) et program/database hvor alle påmeldinger blir lagt inn. Dommerne logger seg på og fyller ut dommerskjemaer på skjerm. Da kan dommergruppene sitte hvor som helst i verden og dømme i vei. Resultatene kan være tilgjengelige to sekunder etter at man er ferdig, skjemaene kan publiseres elektronisk med et tastetrykk samt at dommerkommentarene vil bli leselige. Det siste punktet vil representere en klar forbedring bare der.:)
Hvis det ikke finnes, og ingen andre har tenkt å gjøre det, gjør jeg det. Jeg er programmerer og dessuten for tiden arbeidsledig...

Før du går i gang med å lage noe, dette er vel noe som kan brukes: http://brewcompetition.com/
 
Beklager men jeg forstår dette fortsatt ikke. Det er jo skrevet dommerlister i denne konkuransen på hvert nivå? Da må det jo være mulig at i hvertfall hver av deltakerne får tilsendt en mail med sine dommerresultater, uansett plassering?
Det kom for lenge lenge siden (30.3.: "Her er de som nå er lastet opp, og som nås via http://dl.dropbox.com/u/ 69968304/NM%202012/deltagernummer.pdf:....) en liste på dette forum der vi kunne gå inn etc....
Det virket jo ikke, men det viser jo at alle skjema er scannet. Skulle ikke være for mye krevd å få disse ut til hver enkelt, i et format som faktisk lar seg åpne...  De fleste av oss deltar ikke i NM for å vinne men for å få tilbakemeldingen.
Vi for vår del ønsker oss skjemaene til øl nr 42109 og 64311 sendt til  arjan.odijk@hotmail.com  .    Flott!
 
Ligger det en oversikt over deltagernummer ute? Det er ofte interessant å lese konkurrerende øls bedømming i tillegg til bedømmingen av eget øl.
 
Bjarte H skrev:
Ligger det en oversikt over deltagernummer ute? Det er ofte interessant å lese konkurrerende øls bedømming i tillegg til bedømmingen av eget øl.

Se post #82 i denne tråden, det er oversikt over alle som ligger på dropbox.
 
P-I Knutsen skrev:
Bjarte H skrev:
Ligger det en oversikt over deltagernummer ute? Det er ofte interessant å lese konkurrerende øls bedømming i tillegg til bedømmingen av eget øl.

Se post #82 i denne tråden, det er oversikt over alle som ligger på dropbox.

Jeg var litt upresis. Det jeg mente var en oversikt over deltager og deltagernummer
 
Tilbake
Topp