Rimeligste veien til fat?

Hei! Hva er dine beste tips til rimeligst mulig å sjekke ut om fat er noe for meg? Regulator fra biltema? Sodastream? Slanger? Takker :)

Kjøp en pakke brukt på Finn.
Co2 SodaStream etterligning er billigst på Byggmax. Billigere enn få fylle på 5 liters tank, så sant du ikke har tilgang på gunstig avtale.

Du kan komme forholdsvis billig fra det med å kjøpe sodastream-flasker (med spesialregulator eller overgang til vanlig), og disse nye PET-fatene som har begynt å komme på markedet (e.g. KegLand). Har ikke prøvd disse selv, men vil anta at du kan være igang forholdsvis rimelig på det viset.

Så trenger du selvsagt en kran til å tappe, og her er mulighetene legio, men disse har vært vanlige: https://borrebrygg.no/produkt/piknik-kran-m-skumdempslange/

Takker. Fått tilbud nå om å kjøpe 4 brukte 19l cornelius, regulator og co2-flaske (med uvisst innhold igjen). Men klart, da kan du ikke bare ordne på den lokale europris. Litt mer kronglete enn en 12l med sodastream festet på, og, sånn for å ta med seg..

Det er for mange gode tilbud rundt omkring til at biltema er noe å satse på, sodastream er og bra, så slipper du å finne noen som fyller brannslukkeren din, hør på @Kold Brygg

Takker. Fått tilbud nå om å kjøpe 4 brukte 19l cornelius, regulator og co2-flaske (med uvisst innhold igjen). Men klart, da kan du ikke bare ordne på den lokale europris. Litt mer kronglete enn en 12l med sodastream festet på, og, sånn for å ta med seg..
Det kan være greit det. Men avhenger av pris. Vanlig pris på brukt fat er 700-800. Regulator og flaske maks 1000,-

Personlig hadde jeg droppet vanlig regulator, men har kjøpt pakker når prisen er god. Da har jeg solgt regulator og flaske selv, det forsvinner til slutt, men tar litt tid. Har da satt en pris på 1000,- som nevnt over.

Prisen er god. 2500 kr. Med piknikran og greier.

Du hadde droppa det pga fylle co2 er stress?
Ingenting å si på prisen, men…
Når var flaska trykktestet sist?
Koster ‘mye’ å få den sertifisert.
Hvor langt er det til nærmeste co2 fyllestasjon vs. din nærmeste Europris/Jula/Rusta/Biltema/ClaesO+++
Hvordan ser fatene ut inni /utenpå / ventiler / pakninger?

Prisen er god. 2500 kr. Med piknikran og greier.

Du hadde droppa det pga fylle co2 er stress?
Til den prisen hadde jeg kjøpt. Du kan eventuelt selge regulator og flaske, om du synes det blir for stort og styr med fylling. Nå kan du gjøre egen erfaring framfor å bestemme utfra hva andre mener.

‘Alt kan repareres…’ :cool:
Men siden posten fremhever ‘beste tips til rimeligst mulig å sjekke ut om fat er noe for meg?’, ville jeg ha unngått et DIY prosjekt
1756134667496.jpeg

Det er prega en dato på flaska. Etter den datoen fyller ikke butikken den igjen uten at den testes på ny. Det svarer seg ikke, så regn det som utløpsdato.

5 år til neste gang og slipper innkjøp av x antall småflasker, for å sikre at man ikke går tom på uheldige tidspunkt.
Hvor får du tak i gass til den prisen?
Det var Brannvernservice i Ålesund da det eksisterte, før de skrudde opp prisen. Var 120 kr kiloen - som jeg klaga på hver gang, før de nå er blitt en del av Survitec.

Tilbake
Topp