Jupp! Så lenge varen koster under kr 200 betaler man ingenting i gebyrer, avgifter etc. Så en vare kan koster feks kr 190.- + kr 201.- i frakt og alikevel komme under tollgrensen og gebyrer.
Men i det varen koster 201.- og frakt feks er inkludert så ryker man på mva og fortollingsgebyrer.
Dette begynner å bli veldig offtopic. Vi burde kanskje få lagd en sticky med en Toll faq ?
For å spore tråden tilbake litt igjen så kan har jeg lagt ut et føler hos dem som allerede har bestilt, på interesse for Saflager W-34/70 " Weihestephan". Disse koster mer å få tak i så det blir 330 for en tipakning. Har ni pakker igjen for at det skal være interesant å gjennomføre
Har fremdeles 3 tipakk med Safale S-04 igjen
Så er det også litt humle. Jeg kommer til å kjøpe endel forskjellige 5-kilos pakker med T90 pellets fra 2012. Trenger ikke alt selv, og nå står det igjen 3 kilo Hallertau Herbrucker og 3 kilo East Kent Goldings som ikke er spoken for Pakker om med vakum i 1-kilos pakker. 200kr/kg
Da har jeg kommet hjem og fått pakket alle bestillingene til de som har betalt. Tar turen på posten imorgen for å postlegge. Om de som har bestilt pakke får trackingsyke så skal jeg alltids klare å hoste opp et kollinr
De som har bestilt henting i Oslo kan bare ta kontakt på mail eller mobil (sjekk tidligere mails for nr) for å avtale henting på Sogn i Oslo.
Da skal jeg slenge meg på sofaen og nyte et glass hjemmelaget Belgisk Pale Ale etter oppskrift fra Jamil Zainasheff, Skål!
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.