Leif RBE
Norbrygg-medlem
frøystein skrev:Tr gjerne 2*10 US-05. Må sendes
Notert. Send meg gjerne adresse og epost på pm eller mail.
frøystein skrev:Tr gjerne 2*10 US-05. Må sendes
Torga skrev:Jeg tar gjerne 10 stk S-04 pr post
kjetils skrev:Hei
Eg tar ein 10 pakk med s 04, må sendes
Du glemmer toll på 21% og matmoms på 15%. Toll må du betale fra første krone, moms alt over kr.200 fortollinskostnader inkl.nordtvedt skrev:
Ola W skrev:Du glemmer toll på 21% og matmoms på 15%. Toll må du betale fra første krone, moms alt over kr.200 fortollinskostnader inkl.nordtvedt skrev:
Husk at toll regnes ut fra pris med moms.
I praksis har du sikkert rett, men egentlig så skal fraktkostnadene holdes unna 200 kr grensen. Sjekk denne:StoreMy skrev:Ola W skrev:Du glemmer toll på 21% og matmoms på 15%. Toll må du betale fra første krone, moms alt over kr.200 fortollinskostnader inkl.nordtvedt skrev:
Husk at toll regnes ut fra pris med moms.
Den var litt unøyaktig.
Det er mva. på alle kjøp med vareverdi over 200,-
Dette blir da beregnet av hele beløpet OG fraktkostnadene.
I tillegg kommer evt. gebyr for "fortollingen" (som ofte kun er å bekrefte at varene er tollfrie og legge til mva.)
Bøker er fritatt, men må da ikke blandes med varer som ikke har fritak. I så tilfelle vil det også her bli beregnet av hele beløpet inkl frakt.
Helt rett. kommentaren var ment for de som importerer gjær feks. fra ebay. Den gjæren som i utgangspungtet kostet kr 280 pr. 10pk. vil få et påslag på nærmere kr 100.Leif RBE skrev:Jeg ringte sporenstreks inn til tollvesenet da jeg så denne beskjeden og ble fortalt at det ikke var noe toll på ølgjær og så lenge jeg hold meg under bestemmelsen om reisegods på 6000 kroner pr person i reisefølget så ville det gå fint.
Godt nok for meg i utgangspunktet men dersom det skulle komme påslag på grensa må jeg ta ekstra betalt. Dersom noen har problemer med det må de si ifra.
Riktig det, men da vil behanlingsgebyret på kr. 129 dobles. Se link:http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling/fortolling-privatFrode S skrev:Hvis man så på auksjonen så gjaldt den 5 stk pakker, og ved å bestille i to omganger hadde man fint kommet seg under tollgrensen.
Ola W skrev:Riktig det, men da vil behanlingsgebyret på kr. 129 dobles. Se link:http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling/fortolling-privatFrode S skrev:Hvis man så på auksjonen så gjaldt den 5 stk pakker, og ved å bestille i to omganger hadde man fint kommet seg under tollgrensen.
10 poser vil da koste: verdi inkl transport kr.280 +2x kr 129 = kr 538