• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Schengler 50 liters kjele i rustfritt stål m/3,5kW varmeelement, pt100 temperatur sensor og kran

Se bilder.

Usikker på verdi, så kom med bud. PT100 elementet alene koster 2000,-, så det er kvalitet hele veien her.

Høystbydende over 2000,-
 

Vedlegg

  • IMG_2380.JPG
    IMG_2380.JPG
    217 KB · Sett: 301
  • IMG_2383.JPG
    IMG_2383.JPG
    319,3 KB · Sett: 291
  • IMG_2384.JPG
    IMG_2384.JPG
    286,9 KB · Sett: 287
  • IMG_2385.JPG
    IMG_2385.JPG
    281,2 KB · Sett: 280
  • IMG_2386.JPG
    IMG_2386.JPG
    240,5 KB · Sett: 279
  • IMG_2388.JPG
    IMG_2388.JPG
    304 KB · Sett: 282
Øyvind har helt rett, skjønner i ettertid at ikke alle vet hva PT100-element er. Og ja, det koster vel egentlig mye mer enn 2000,-, men jeg fikk det gratis på jobben. Varmeelementet betalte jeg vel 1000,- for, med boksen på utsiden.
 
Det var det jeg også mente. Men koster PT1000-sensorer så mye? Den jeg har brukt til PID-en kostet ikke mange kronene på eBay, så her må det vel være en ganske gigantisk kvalitetsforskjell i såfall?
 
Man får både PID og PT100 i alle prisklasser, så får man selv avgjøre om man trenger et Formel1 bil ratt i en Olabil ...
 
Javisst. Men det var bare en helt enorm forskjell, og jeg blir da usikker på hvor bra sensor jeg _egentlig_ trenger.
 
Jepp, det ER gigantisk forskjell. Det du sikter til er nok selve PT100 føleren og i elendig kvalitet. Dette er en toppkvalitets sensor, i en industriell kapsling i rustfritt stål med 4-20mA utgang. Det er egentlig idiotisk billig hele pakken, men ingen her inne skjønner verdien så jeg ender opp med å selge den for en slikk og ingenting i kveld :)
 
Det er vel ikke nødvendigvis snakk om å skjønne verdien, men kanskje et sprøsmål om økonomisk prioritering :)

Hvor mye planlegger du å selge den for i kveld, da?
 
PT100 kommer i forskjellige kvalitetsklasser, men samtlige klasser har så små avvik at det har ingen betydning for brygging. Den dårligste kvaliteten B har avvik mellom 0.3 og 0.8 grader i temp område 0 til 100 grader. Som du ser av bilde så er denne sensoren klasse B. Det som gjør denne ekslusiv er den flotte utførelsen og huset. Veldig flott kjele dette, som er minst verdt kr. 2000.

Pt100-tolerance-chart.jpg
 
I alle dager - er ikke denne solgt ennå, eller er det bare sløvhet som har unnlatt å merke den som solgt?
 
Kanskje en admin kan fjerne denne, eller merke den som solgt? Vedkommende gidder verken oppdatere annonsen eller svare på PM.
 
Tilbake
Topp