Sekundærregulator "kryper" opp trykket

Forbannet irriterende. Ødelegger jo ølet.

Jeg har en fireveis HIWI sekundærregulator som ikke gjør det jeg ber den om, føler jeg. Men føler og at det er brukerfeil.

Setter jeg den til 0.8 bar der og da, og sjekker noen dager senere så har den krøpet opp til 0.9 bar. "Ødelegger" jo ølet slik jeg mener det skal være. 0.6 bar blir til 0.7 bar..

Er det noen som har en forklaring på hva jeg evt kan gjøre feil? Synes det virker snålt om jeg må følge med på trykket i to dager for å sakte skru det ned. Primærregulatoren har vært stilt inn på 2.5 bar.


Har forsåvidt bare brukt en av de fire linjene til nå hvor jeg har observert det.
 
Hvis det er en ny regulator kan det ta litt tid før pakning og ventilseter har «satt seg».
Hvis den er gammel kan det være slitasje.
Komponentene merket med 8 i begge tilfellene.
fea953a41bec152cc2c96e8cd2f468da.jpg



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Hvis det er en ny regulator kan det ta litt tid før pakning og ventilseter har «satt seg».
Hvis den er gammel kan det være slitasje.
Komponentene merket med 8 i begge tilfellene.
fea953a41bec152cc2c96e8cd2f468da.jpg



Sent from my iPad using Tapatalk

Aha. Den er ikke direkte knallny, noen mnd gammel og egentlig ikke veldig mye brukt.
 
0,7 i stedet for innstilt 0,6, er det mer unøyaktig enn du kan forvente, hvis det attpåtil er under karbonering hvor det av og til er et lite flow stenger den kanskje ikke akkurat på 0,6 ver gang.
Du er også i feil ende av instrumentet, Unøyaktigheten er på maks i den nederste enden på skalaen.
Temperaturen, er den stabil ?
 
0,7 i stedet for innstilt 0,6, er det mer unøyaktig enn du kan forvente, hvis det attpåtil er under karbonering hvor det av og til er et lite flow stenger den kanskje ikke akkurat på 0,6 ver gang.
Du er også i feil ende av instrumentet, Unøyaktigheten er på maks i den nederste enden på skalaen.
Temperaturen, er den stabil ?

Tempen skal være ganske stabil ja. stc som styrer skapet. Jeg forventer jo 0.6 når jeg setter den på 0.6.. Ølet er ferdigkarbonert.
 
Edit: Det ser ut til at det kan være dårlig tempkontroll på kjøleskapet.

Skapet var et jeg fikk gratis for noen år siden siden det ikke funket. Termostaten var gåen så jeg klemte inn en STC. Dette skapet er ofte inn og ut av, og siden jeg har koblet STC rett på kompressor så virker ikke avrimingen lengre, og jeg får is på bakveggen som hindrer effektiv kjøling.

Jeg har ikke vært inni det kjøleskapet på noen dager siden jeg har sekundæren på utsiden av kjøleskapsveggen men oppdaget en isbre på bakveggen nå.

Skal ta noen grep og se om det hjelper.
 
Tilbake
Topp