Seriekoble conerliusfat?

Eholsta

Norbrygg-medlem
Hei,

Tenkte å karbonere på conerliusfat før jeg flasket et par kasser.
Noen som har erfaring med å seriekoble fatene? slik at du tømmer et fat inni et annet?
Tenker det ikke er et problem siden alt er trykksatt. Tanken er at jeg får med meg mest mulig i fra alle fat.

1627977131085.png
 
Det vil vel fungere det. Men trur ikkje du får så mykje meir øl av det. Er tanken at du får med det som "spruter" av litt øl og gass når det er tomt? Tviler på det er monge dl
 
Vet ikke om det vil bli noe problem, men regner med at du må kjøre litt høyere trykk i starten pga trykkfall gjennom fatene. Da må du kanskje justere ned litt trykk underveis. Bare av egen erfaring med beergun så er den litt følsom for fødetrykk for å unngå skum, men jeg kjører med den originale slangen. Nå har jeg nesten funnet sweetspot så jeg hadde ikke tatt sjansen på evt skumparty. Bruker jo stort sett bare fat, så har ikke ninja-kunnskaper med beergun.
 
Vurdere å kjøpe fat og tenkte på dette som et alternativ. Har ikke noe erfaring med fat, men det ikke er så mye svin, så er det nå ingen ting å stresse med. Bruker idag farmzilla og får jo litt ta på første å siste flask. Sikkert like enkelt å ta et om gangen. trykkfall er et godt poeng.
 
Jeg tror dette vil funke bedre med en mottrykksfyller enn en beer-gun. Da kan man skru opp trykket til flasking til f.eks 2-2.5 bar, men da må man sørge for at flaska holder samme trykk eller høyere med en gass-splitt. Litt hosting og splutt vil du få for hvert fat som går tomt antar jeg, men det er vel nesten som å ha ett digert fat?
 
Tilbake
Topp