Kjetil S skrev:Jeg tror det varierer fra brygg til brygg, sikkert også person til person og dag til dag. Rett svar er at ideell temperatur er den temperaturen der ølet smaker best.
neslekkim skrev:Det var vel en veeldig rund definisjon , Drikker du øllet iskaldt uansett hva det er, så er det vel ikke så nøye hva du drikker?, blir litt som å drikke rødvin med isbiter
Selv liker jeg single malt 50/50 med pepsi max :fyflate:Helt enig, som å drikke single malt Whisky med is!! Fy :cheeky:
neslekkim skrev:Kjetil S skrev:Jeg tror det varierer fra brygg til brygg, sikkert også person til person og dag til dag. Rett svar er at ideell temperatur er den temperaturen der ølet smaker best.
Det var vel en veeldig rund definisjon , Drikker du øllet iskaldt uansett hva det er, så er det vel ikke så nøye hva du drikker?, blir litt som å drikke rødvin med isbiter
Guide fra Ratebeer:
http://www.ratebeer.com/Story.asp?StoryID=479
Kjetil S skrev:neslekkim skrev:Kjetil S skrev:Jeg tror det varierer fra brygg til brygg, sikkert også person til person og dag til dag. Rett svar er at ideell temperatur er den temperaturen der ølet smaker best.
Det var vel en veeldig rund definisjon , Drikker du øllet iskaldt uansett hva det er, så er det vel ikke så nøye hva du drikker?, blir litt som å drikke rødvin med isbiter
Guide fra Ratebeer:
http://www.ratebeer.com/Story.asp?StoryID=479
Ikke rund, men riktig. Ratebeer sin guide er noe fordomsfullt vås. «A cold refresher could be anything, and in fact alternatives like soda, iced tea or water generally have a less offensive taste than macrobrew. So again, numbing those tastebuds is important»?
Knut André skrev:En slik guide er muligens greit å ta utgangspunkt i når du skal finne ut hvordan du liker de forskjellige øltypene best, men jeg er enig med Kjetil; er det godt, er det rett.
Enten det gjelder kald/varm øl, rødvin med isbiter eller brennevin med pepsi.
Martin E skrev:Jeg er enig med mange i denne tråden, men har ett hovedpoeng: Ikke drikk pilsen din på 4 grader bare fordi du ikke har prøvd noe annet! Og gjør det hvertfall ikke med en Imperial stout! Prøv ved forskjellige temperaturer, og gå deretter tilbake til fire grader hvis det er det du liker best. Jeg tror mange drikker ølen så kald ikke fordi de har et bevisst forhold til det, men fordi det er vanlig.
P-I Knutsen skrev:Det er derfor lett å fortvile over de som serverer en kompleks Stout eller Porter for kald, når det man sitter igjen med like gjerne kunne ha vært oppnådd med en kommersiell pils!
arve.thue skrev:Fullstendig Off-Topic
Forresten er jeg relativt het i toppen akkurat nå - har forsøkt for 50 gang de siste 37 timene å logge inn på altinn uten suksess. Er det mulig?
Tror vi skal være veldig glad for at det ikke er statsforvaltningen eller offentlig sektor som brygger øl til oss. For da kunne det blitt servert mye dritt.
Så siden bryggehuset ikke er klart ennå skal jeg nå kjøle ned toppen med en iskald (2-3 grader) Modus Hoperandi - også skal flaske nr2 få lunke seg på stuebordet mens jeg tømmer den første.