Service på Speidel 50

Hei. Har visstnok fått noe fukt inne i kontrollboksen med en brent ledning til stikkontakten som resultat. Er det noen som vet om et sted de driver med service på Braumaster. Blir dyrt å kjøpe ny kontrollboks.
 
Problemet blir vel å finne ut hva som faktisk må byttes, så klare å finne tilsvarende deler og tilslutt inneha kompetansen for å bygge boksen delvis opp på nytt.

craftco/bryggselv står oppført som norsk forhandler, hvis ikke de kan utføre service må du rett og slett til et allment serviceverksted og håpe på det beste. Av erfaring fra fuktskader vet jeg serviceverksted ikke liker å rette dette, da de har lite kontroll på om andre komponenter også er skadet. Om det er en reklamasjonssak vil jo gå på IP-ratingen, garanti kommer helt ann på hva produsenten selv sier.

Du kan eventuelt prøve å bare bytte brent kabel, tørke vekk fuktighet. (F.eks la den ligge i bolle fylt med ris, legge i stekeovn etc) og satse på det fungerer etter det.

Speidel BRAUMEISTER Controller BM50L with WiFi Module (NEW) | eBay
 
Jeg løsnet bare på stikkontakten og så den brente kabelen. Jeg åpnet så hele boksen og skiftet den kabelen, men det var nok annet som var feil også for sikringene på den kursen gikk med en gang igjen. For å komme igang med bryggingen igjen bestilte jeg like godt en ny fra Brewshop.
 
Tilbake
Topp