Sikkert tappeoppsett til fat

Hei,
Jeg prøver å lage et tappeoppsett som skal være inne i et kjøleskap. Har allerede en enkelt tappeslange (denne), men er litt redd for at det vil oppstå en lekkasje når jeg ikke er hjemme, og da vil det jo rimelig raskt komme 18 liter øl på gulvet. Kan noen hjelpe meg med hva jeg burde kjøpe for å kunne være nesten sikker på at det ikke vil komme en lekkasje, gjerne med en stengeventil så tett inntil fatet som mulig.

Jeg har altså et Corneliusfat som står i kjøleskapet, så tenker at det burde være en slags tappeslange, heller enn et tappetårn som er beregnet for å stå på kjøkkenet.

Setter pris på all hjelp :)
 
Picknickran holder nok tett. Vil du oppgradere kan du sette på en "FLOW CONTROL BALL LOCK DISCONNECT HURTIGKOBLING MED STRUPING" og deretter en vanlig tappekran: Ultratap, Nukatap, Perlick eller liknende. Mine står I kjølerommet permanent tilkoblet CO2 uten lekkasje noengang. Rett nok har jeg satt inn ei fjær i krana for å være sikker på at Ole Jacob ikke glemmer å stenge etter seg, men det er jo ikke alle som har slike venner.
 
Aldri opplevd noe lekkasje, men om du er bekymret kan du bare ta av koblingen når den ikke er i bruk.
 
Takk for hjelpen. Jeg prøver meg på en Low control ball lock disconnect, med direkte tilkobling til tappekran og med fjær.
 
Tilbake
Topp