• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Silbunn Ø50cm

Monter benksliper på en benk, plata fremfor den med skrue i midten, juster avstanden og snurr plata rundt til den har rett dim og er rund, fungerte for meg.
Ellers pene priser her, for de litt dyrere i Bodø men da er frakta til meg lavere, bare 100 lappen med varetaxi.
 
Da har jeg fått bekreftelse på at perforert plate ankommer i begynnelsen av uke 2. Det betyr at vi kan levere silbunn på 750mm i slutten av neste uke.
 
Prisen er kr. 1,- pr mm diameter + MVA. Vi bruker Posten på frakt, og standardpris er kr. 160,- inkl. mva. En silbunn med diameter vil du ha i hus for kr. 647,50.
 
Jeg var egentlig på utkikk etter 2mm silplate, jeg. 2mm perforert plate 2 x 1 meter koster 2800,- + mva fra Burmeister. Rv 3-5, dvs. 3 mm hull med 5 mm senter-senter-avstand. Men så skulle jeg bare ha en 430 mm skive, da. Andre som er på utkikk etter det samme? Kan jo skjære ut 10-12 skiver i prinsippet, litt avhengig av størrelse.
Kanskje noen vet om noe, eller ektehaandverk vil ta inn en tjukkplate?
 
Jeg var egentlig på utkikk etter 2mm silplate, jeg. 2mm perforert plate 2 x 1 meter koster 2800,- + mva fra Burmeister. Rv 3-5, dvs. 3 mm hull med 5 mm senter-senter-avstand. Men så skulle jeg bare ha en 430 mm skive, da. Andre som er på utkikk etter det samme? Kan jo skjære ut 10-12 skiver i prinsippet, litt avhengig av størrelse.
Kanskje noen vet om noe, eller ektehaandverk vil ta inn en tjukkplate?

Hvorfor 3 mm. hull ? tror det er i største laget for silbunn, har prøvd det og forkastet det.
 
Jeg skal ha en finsil av stålnett i et modifisert Speidel maltrør. Speidel har originalt 3 mm hull i 2 mm plate, så jeg tenkte at det kunne være et greit utgangspunkt.
 
Men.... så vrang skal jeg da ikke være.... Planen var altså en grovsil á la Speidel oppå finmasket stålnett. Men siden det ikke akkurat var en storm av bryggere som ville spleise på en 2 mm perforert plate, så sier jeg ja takk til ektehaandverk. 1 mm perforert plate - 430 mm diameter - kan jeg kjøre innom Moelv og hente på f.eks. fredag ettermiddag kveld?
 
Tilbake
Topp