Sirkulering av HLT vann

Om man sirkulerer HLT under oppvarming blir det da hurtigere oppvarmet, eller mister man mere varme i sirkuleringen enn den gjør godt.

tor.gilje skrev:
Om man sirkulerer HLT under oppvarming blir det da hurtigere oppvarmet, eller mister man mere varme i sirkuleringen enn den gjør godt.

Jeg har fått raskere oppvarming under sirkulasjon i HLT. Har sluttet å røre i vannet.

FrodeNor skrev:
tor.gilje skrev:

Jeg har fått raskere oppvarming under sirkulasjon i HLT. Har sluttet å røre i vannet.

Flott, det var det jeg ville vite, da blir det oppgradering av SABCO HLT

Jeg sirkulerer vannet i hlt, men om det gir raskere oppvarming vet jeg ikke, men temperaturen på vannet blir garantert jevnere!
Uten sirkulering kan temperaturen skille flere grader alt etter konstruksjon selvfølgelig :)

Teoretisk så vil det ikke ha noe å si om du sirkulerer eller ikke da den tilførte energien er konstant. det vil bli gjevnere temperatur på  vannet med sirkulasjon siden det varme vannet ikke vil legge seg på toppen slik det gjør hvis man ikke sirkulerer det.

Tilbake
Topp