Tenkte å brygge en single hop amarillo APA. Bruker pale, munich, cara, pilsner og hvetemalt. Tenkte å ha i litt sjokolademalt. Både for farge og smak. Hvilken type malt bør jeg redusere, eller skal jeg bare ha den i på toppen av blandingen? Noen synspunkter?
Fikk ett lite snev av "mye vil ha mer". Er veldig fornøyd med denne APAen og har fått tilbakemeldinger på at det er det beste ølet jeg brygger. Det er Amarilloen som gjør ølet. Kanskje lurt med en mørkere cara.
Ser over gamle notater nå og ser at min tidligere apa, som øvrig kom på en 2.plass i NM 2015 i kategorien lys ale..
Hadde 90% pilsner malt, 5% carahell og 5 % caraaroma. Farge og smaksmessig i grenseland apa/amber. Personlig er jeg glad i ales med noe mer sødme og munnfølelse en mye av det som er typeriktig for apa/ipa.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.