Liten oppdatering: Var litt klønete ved flasking i går, og jeg det skummet litt med en gang jeg skulle stikke om, håper ikke dette gav særlig med oksygen.
Etter flasking (fikk 11,5 liter) så har jeg smakt på brygget. Søt og fruktig er vel fasiten, og garantert en vinner hos min kjære frue. Personlig savnet jeg faktisk litt bitterhet, men i og med at denne er sterk (6%) kan det være det blir nok motstand likevel når denne er klar til å drikkes.
Hvor sødmen kommer fra lurer jeg litt på, FG var 1,01 mot min forrige weiss på 1,013 og denne opplevde jeg som mye søtere tross lavere FG.
Kanskje malt-typene som gir den smaksopplevelsen?
Av det jeg kan smake så ser jeg for meg at veien over til en porter med litt bitterhet (en make-shift porter) er kort, så her skal det skrive og skribbles ned for jeg tror dette settet kan være artig å "leke"med.
Det jeg reagerte litt på, og som jeg håper ikke blir et problem, er at det var relativt mye kullsyre i brygget ved flasking. Karbonerte som jeg gjorde sist, og følte flaskene ble litt hardere allerede etter første dagen. Dersom dette blir overkarbonert, kan jeg da stoppe galskapen ved å sette de i kjøleskap? Eller vil det fortsette å karbonere i kjøleskapet?