Skifte manometer på regulator

Jani

Norbrygg-medlem
Hei

Er det noen som har skiftet manometer på disse bryggselv regulatorene og kan fortelle hvordan i alle dager dere har fått det til?

Har regulator med tre utganger og vil skifte til manometer som går til 1 bar. Manometeret som måler trykk i selve regulatoren er ødelagt så det må jeg også skifte.

Har nå prøvd å skifte to av dem. Vi er to stk som har prøvd med så mye makt vi bare får til. Men er alikevel ikke nok til at vi får vridd dem til riktig posisjon. Se bildet. De peker jo nå i alle retninger

Prøvde å sette den fast med skrustikke men er redd for å vri sunt hele regulatoren.

Noen som har noen gode tips?

Vedlegg

• 20150730_155610.jpg
    20150730_155610.jpg
    199,6 KB · Sett: 104
Bruk noen runder med gjenge teip og skru til den er i posisjon og du tror den er nær bunn. Ellers kan du skifte de pakningene som ligger nedi der. De blir deformert når du skrur til. Men hvis de er brukt kommer de ikke mer sammen.

Bruk noen runder med gjenge teip og skru til den er i posisjon og du tror den er nær bunn. Ellers kan du skifte de pakningene som ligger nedi der. De blir deformert når du skrur til. Men hvis de er brukt kommer de ikke mer sammen.
Har samme problem - skal skifte manometeret, men skjønte ikke helt svaret ditt Kjetil...? Sier du at pakninger må skiftes den gang man får skrudd ut det gamle manometeret..? Sitter så inn i h... så jeg vurderte også skrustikke..

Ja pakningen som ligger nedi når det gamle er skrudd ut må skiftes for å få det tett og slik at du går skrudd det til så det står i riktig posisjon. Hvis det gamle sitter så bruk skrustikke, men ikke bruk skiftenøkkel da runder du mest sannsynlig bare "mutteren"

Hvis ikke du kan oppdrive ny pakning kan du bruke gjengeteip og den gamle pakningen. Har gjort det selv en gang og det funket fint.

Tror det passer med 6x2.5 mm o-ring. Da burde det være mulig å få tett i riktig posisjon. Hørtes ellers litt snaut ut med 1-bars manometer. Hvis du skal bytte manometer for flasketrykk også, bør du vite hva du holder på med. Farlig mye trykk der.

Tror det passer med 6x2.5 mm o-ring. Da burde det være mulig å få tett i riktig posisjon. Hørtes ellers litt snaut ut med 1-bars manometer. Hvis du skal bytte manometer for flasketrykk også, bør du vite hva du holder på med. Farlig mye trykk der.

byttet det ene av de tre ut med et 1 bars manometer da jeg sjelden trykksetter høyere en dette. planen var å bruke 2 bars manomenter men fant ikke dette noen plass. de to andre dropper jeg siden de satt så hinsides fast. får heller bytte disse ved en annen anledning.

jeg måtte også bytte det for flasketrykk da mitt hadde gått i stykker etter at co2 flasken veltet. dette byttet jeg med et identisk som stod på og det klarte jeg nesten å skru helt inn. manglet en halv omdreining. klemte også på litt locktite

Tilbake
Topp