Slange fra kran til fat??? "tripper masse her, har lyst på øl fra kran ;)"

Hvilken lenge burde jeg ha fra kranen til fatet?
Driver på å installere tappetårn nå, og har en 5m lang slangefra tappetårnet og ned. Kan jeg kappe denne og hvor burde jeg kappe den?
 
Hva er innerdiameter på slangen, serveringstemperatur og karboneringsnivået du vil beregne den etter?
 
Jeg bruker slange fra Kegkits.com. Den har indre diameter på ca 4,5mm.
De anbefaler 6 fot (ca 1,8m) lengde fra fat til kran.
Det har jeg, og det funker utmerket.
http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=HOSE
 
jeg tok ca 3m med 6mm fra biltema
den skal om tiden ned på en flowrate som begrenser fra 8mm til 6mm, men tror jeg må prøve meg frem her. :/
fikk endel skum fra fatet nå men senket trykket på fatet til 0,3 bar så ser me på neste hvordan den ser ut :D
 
Å strupe ned fra 8-6 gir ingen virkning på skum. Det som utvikler skum er trykkfall fra fat til slange/tappekran.
Poenget med lang tynn slange er å ha så mye motstand i slangen at trykket er tilnærmet null ved utløpet av krana.
Flowrate er ikke det samme som trykk...
 
Med øking i diameteren, økes lengden dramatisk på slangen.
Det ligger et regneark på forumet her som beregner for deg.
Tror det er på nedelandsk, men google translate...
 
hmmm.... ser dette kan bli en liten utfording jah.
Men på den posetive siden så kan jeg jo egentlig sette det tappetårent hvor jeg vil i huset -haha-
nei må nok ned på diameteren på selve slangen :(
noen gode løsninger på hvordan jeg kan få ned diameteren fra 6mm ?
 
Bytte slange  ;D
Det er også en mulighet i å trekke en rustfri stålwire gjennom for å øke motstanden, men da får du ekstra utfordring med rengjøringen igjen....
 
joda ser jo den da, hehe menne har ikke lyst :p
får se hvordan den virker til helgen om det blir for mye plagsomt skum så ryker slangen fanden i vold :p
haha stripser den ned med knekk på haha :p geniale løsninger etter ei øl eller to :p haha
 
ja sant... jeg har fått nye men den ligger enda i pøbben her, slik at jeg får ikke fatt på den før eks kona kommer seg på beina igjen.
Men ja den forsvinner temmelig kjapt :D
 
Tilbake
Topp