Slanger og diverse koblinger

Skal bestille en bråte med ting fra Kina og da har jeg noen spørsmål.
Hvilken dimensjon på slangene burde jeg gå for på mitt 3 x 100L bryggeri?
Hvilken hurtigkobling er best?
Skal ha triclamp på elementene men hvilken dimensjon er best på 5,5kw Camco? 2"?
Burde jeg polere berederne innvendig eller er ikke det nødvendig?

Så skal jeg poste mange bilder når jeg kommer igang med bygginga:)

Sist redigert:
3/4 slange må vere minimum
Er usikkert på kvar grensa mellom triclamp og camlock går

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Bruker 1/2" har 3 kjele oppsett med vv tanker..
Bruker camlock,,funker bra di..
Har en triclamp i bunn av meskekjelen og det er mer styr med å koble den på p.g.a pakningen må ligge rett..
Hvilke pumper skal du bruke?

Har ikke polert tankene,kun syrevasket di...

Ja det er ikke noe vits å bruker mer penger enn man må. Kanskje jeg prøver litt ut denne jeg å. Hvor store kjeler har du 200L? Jeg tenkte at det holder med 100-120L. Vi er 4 stykker som skal brygge sammen så det blir jo en god del halvlitere ut av hvert brygg.
Har sjekket ut flere som selger flasker og etter det jeg fant ut er det billigst hos Nøgene ø. De tar 4-5 kr flaska.

Vi bruker 160 liter tanker til HLT(145L med toppen kappet av) og mesk og 160L inni 200 liter tank så vi får isolerende kappe/kjøle kappe..160L tanken er litt lenger enn 200L tanken så blir det 110-120 max til kok..
Veldig mye arbeid å sveise 160L inni 200L tank men dette kostet oss kun sveise gass..så er det jo gøy å bygge :)

Vi bruker fat så langt.. flaske får du for panteprisen på din lokale butikk...si du brygger øl så går det greit.. event , ta kontakt med lokal puben og få flasker det ikke er pant på gratis... litt jobb å vaske da...

20150801_152435.jpg

Det ser jo veldig bra ut. Har du falsa kanten? Er det lett å holde kjelene rene?
Jeg lurer på om jeg skal lage et stativ som jeg kan svinge kjelene rundt for spilling og vasking. Eller er det ikke noe vits?

Falskbunn er laget av toppen på tanken..kutt spor med 1mm kutteskive..

Jeg fikk tak i rustfrie pakninger til ringspor flenser som passet perfekt på diameteren..

Vurderte tipping av tankene men ble 3" triclamp i meskekjelen til å dytte ut mask.. har rustfri kjetting i falskbunn til å dra den opp..

Status...3 stk konka ut etter 6 brygg... funker sikkert til 25 liter brygging men ikke 110 liter...

Tilbake
Topp