Slogen-oppskrifter...?

Idar

 
Hei!
Er det nokon som har oppskrifter til Slogen sine øl, f.ex. Slogen Pale Ale eller Slogen Juleøl...? :)
 
Jeg spurte (via epost) Kjartan Lied i påska, men han var desverre ikke interessert i å gi ut oppskriftene. Han inviterte imidlertid til besøk, prøvesmaking og diskusjon om oppskrifter. Jeg tar meg en tur til sommeren om invitasjonen står ved lag, da jeg kommer fra Stranda. Men om det er mulig å lokke ut oppskriften aner jeg ikke. Han kan sikkert svare på dette selv, jeg regner med han leser i dette forumet han også :)
 
Langelo skrev:
Jeg spurte (via epost) Kjartan Lied i påska, men han var dessverre ikke interessert i å gi ut oppskriftene. Han inviterte imidlertid til besøk, prøvesmaking og diskusjon om oppskrifter. Jeg tar meg en tur til sommeren om invitasjonen står ved lag, da jeg kommer fra Stranda. Men om det er mulig å lokke ut oppskriften aner jeg ikke. Han kan sikkert svare på dette selv, jeg regner med han leser i dette forumet han også :)

Dette er en holdning jeg ikke skjønner. Mikrobryggere pleier å være svært åpne om slikt (akkurat som hjemmebryggere er). Litt misforstått, må jeg si... Men, men.
 
En av de tingene jeg digger med dette miljøet er nettopp at så mange er villige til å dele, og ingen sitter og ruger på kunnskap og vinneroppskrifter...og det er ikke akkurat coca-colaoppskriften man ber om her, men de er vel redd for å miste salget? Skjønt noen (Kinn, med flere?) har ingen problemer med å dele sine oppskrifter. Jaja..skal vel klare å lage en brukbar brown-ale allikevel :)
 
Er enig med Gahr og eirikhh, eg opplever óg stor åpenhet om oppskrifter, både frå private bryggere og større skala bryggeri, så kvifor dette hemmeligholdet frå enkelte bryggeri, det skjønar eg ikkje. Men, det er jo så mange andre oppskrifter som ligg og ropar etter å bli prøvd...! :)
 
Idar skrev:
Er enig med Gahr og eirikhh, eg opplever óg stor åpenhet om oppskrifter, både frå private bryggere og større skala bryggeri, så kvifor dette hemmeligholdet frå enkelte bryggeri, det skjønar eg ikkje. Men, det er jo så mange andre oppskrifter som ligg og ropar etter å bli prøvd...! :)


Opplever ders øl med en veldig "usmak" som ikke er helt bra.....
 
dagwayne skrev:
Opplever ders øl med en veldig "usmak" som ikke er helt bra.....

Samme her, kjøpte tre flasker i høst som jeg endte med å helle ut. Det var to pale ale, og en som het fjord eller fjell eller noe sånt.

Veldig ekkel ettersmak. Men det kan jo hende brown alen er god...
 
Hvorfor ikke lage noe godt. ? Alle de som lager gode øl er jo åpne om oppskrifter og lager snadder saker.
 
AMelbye skrev:
dagwayne skrev:
Opplever ders øl med en veldig "usmak" som ikke er helt bra.....

Samme her, kjøpte tre flasker i høst som jeg endte med å helle ut. Det var to pale ale, og en som het fjord eller fjell eller noe sånt.

Veldig ekkel ettersmak. Men det kan jo hende brown alen er god...


Har desverre samme erfaring som dagwayne og AMelbye. Produksjonsfeil?
 
Er enig med Gahr og eirikhh, eg opplever óg stor åpenhet om oppskrifter, både frå private bryggere og større skala bryggeri, så kvifor dette hemmeligholdet frå enkelte bryggeri, det skjønar eg ikkje. Men, det er jo så mange andre oppskrifter som ligg og ropar etter å bli prøvd...! :)
Prøvde å få oppskrift av Lysefjorden bryggeri. De var heller ikke interessert i å dele ut noen oppskrifter.
 
Synes Brown Alen deres er ganske god, og de andre har ikke gjort noe videre inntrykk. I motsetning til Kinn, Haandbryggeriet og Nøgne, har ikke Slogen laget noe som sier "løp og kopier"..
 
Tilbake
Topp