Hei! Jeg har lyst til å servere ingrediensene malt, humle og gjær i en eller annen form (renest mulig) som smaksfølge eller innledende «forrett« i tilknytning til en ølsmaking/servering. Settingen er tenkt som «lett pedagogisk« for gjester uten bryggererfaring. Malt er trolig enklest, den kan bakes inn i en form for kjeks, evt serveres som helkorn med assortert røykmalt, hvetemalt og krystallmalt? Gjær kan serveres som for eksempel Marmite eller bunnfall etter gjæring - men jeg skulle gjerne hatt noen innspill om hva (i så fall noe ølrelatert) gjærsmaken kan mikses/serveres sammen med, for ikke å bli for voldsomt/uvant i smaken. Og hvis jeg skulle ta utgangspunkt i en brukt ølgjær, er det da noen konkrete gjærtyper som kan tenkes å smake bedre/mindre ille enn andre? Takknemlig for tips! Og endelig - siden humleskudd ikke er å få tak i på denne årstid - er det noen som vet hvor jeg kan tenkes å få tak i dem i hermetisk form. Det sies jo å være en delikatesse i humleproduserende land? Alternativt, hvordan kan opplevelsen av humlens bidrag til øl serveres «på tallerken»? Sammen med en eller annen ingrediens som gjør opplevelsen interessant? Innspill er velkomne!