Sonoff TH

FrankD

Norbrygg-medlem
Jeg kom over en wifi bryter/termostat/tidsur basert på ESP8266.
Kjøler eller varmer.
Styres via app. Enkel å sette opp.
En større investering på kr 155,- med føler.
Ebay. Søk på sonoff th
Testet litt med å starte oppvarming før jeg kjørte fra jobb.
Steike kjekt produkt.





Sent from my iPad using Tapatalk
7b4609c6a28b1d15374df3b1a49ea142.jpg
c0b872d88129ef6fd9d1e6fcd3b728fd.jpg
50effc7cf197413c27d4b823fcbd9017.jpg
 
Sist redigert:
Jeg kom over en wifi bryter/termostat/tidsur basert på ESP8266.
Kjøler eller varmer.
Styres via app. Enkel å sette opp.
En større investering på kr 155,- med føler.
Ebay. Søk på sonoff th
Testet litt med å starte oppvarming før jeg kjørte fra jobb.
Steike kjekt produkt.





Sent from my iPad using Tapatalk
7b4609c6a28b1d15374df3b1a49ea142.jpg
c0b872d88129ef6fd9d1e6fcd3b728fd.jpg
50effc7cf197413c27d4b823fcbd9017.jpg
Føler kjøpes separat, stemmer det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja. Føler må bestilles separat. Det er flere typer å velge mellom.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da ble det 10A dings og vanntett føler. Skal lage et lite varmeskap for kjelesyrning på 40-45 grader, blir kanskje brukt til mesking også. Takk for tips.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sitter og kobler opp min Sonoff Pow. 16A/240V/3500W står det på den. Den er fjærlett i hånden..

Kjenner et snev av skepsis ved å kjøre kontinuerlig 3000W gjennom den. Ingen grunn til skepsis, eller bør jeg kjøre den gjennom kontakor? Det er jo sikkert ikke dumt, men heller ikke nødvendig, ut ifra ratingen det står den er beregnet for. Isåfall må jeg finne et bitte lite skap, en til din-skinne etc etc.

Edit: Det blir ekstra koblingsboks med 20A kontaktor og din-skinne. Det ser ikke helt bra ut inni den knøttlille boksen.
 
Sist redigert:
Skal det gå 3500w kontinuerlig gjennom dette?

Vis vedlegget 33453
Kun de få punktene som er ekstra forsterket, merket med rødt. Samt 16A miniatyr releet på oversiden og sikringen.
Ifølge produsent skal det gå bra ifølge noen som har spurt, men det er kanskje ikke helt tilrådelig å kjøre på det utstyret er maks spesifisert på over lengre tid, ref. diskusjonen om Schuko kontakt og 16A. https://forum.norbrygg.no/threads/generisk-eurokabel-3kw-last.37979/#post-425024

Like viktig er jo dimensjon på kabler og kvalitet på tilkoplingspunkter, mange vil nok mene at å legge opp et anlegg for å trekke kontinuerlig 16A over lengre krever god kunnskap og gjerne fagfolk for at det skal være tilrådelig.
9779C4AF-9D85-4C4D-9FA0-245C87F02D00.jpeg
 
Sist redigert av en moderator:
Kun de få punktene som er ekstra forsterket, merket med rødt. Samt 16A miniatyr releet på oversiden og sikringen.
Ifølge produsent skal det gå bra ifølge noen som har spurt, men det er kanskje ikke helt tilrådelig å kjøre på det utstyret er maks spesifisert på over lengre tid, ref. diskusjonen om Schuko kontakt og 16A. https://forum.norbrygg.no/threads/generisk-eurokabel-3kw-last.37979/#post-425024

Like viktig er jo dimensjon på kabler og kvalitet på tilkoplingspunkter, mange vil nok mene at å legge opp et anlegg for å trekke kontinuerlig 16A over lengre krever god kunnskap og gjerne fagfolk for at det skal være tilrådelig.
Vis vedlegget 33456

Jeg tenkte mest på akkurat det punktet til høyre som du har ringet inn. Det sitter jo en glass-sikring før det punktet, men liksom..Det ser ut som at de har øket overflaten med loddetinn? Det er nok helt sikkert noe mer robust (håper jeg enn loddetinn), men av det jeg har lært så lodder man ikke punkter med loddetinn som skal føre mange ampere..

Jeg synes faktisk det hele så veldig puny ut, mtp vårt bruk. Det var jo mildt sagt veldig vanskelig å få inn en #2.5 leder inn der uten å demontere greia, for å så prestere å ødelegge et kontaktpunkt, og så hive hele pakka i søpla. Så den er ikke laget for #2.5, er min på påstand. Det var min bekreftelse på at jeg burde kjøre denne som en trigger for en kontaktor.

Dette er også linket opp til tråden du nevner, det er samme prosjekt. Hele greia veier noen få gram. Mine hager-kontaktorer veier latterlig mye mer, og er rated for bare 4A mer.
 
Fant igjen mail som jeg hadde lest angående et svar angivelig fra produsenten som understøtter det som er diskutert over, utstyr for å kjøre 16A kontinuerlig over tid krever ekstra sikkerhet.

Its max power is 3500w(16A), that mean the max current it can load is 16A but this status cannot last.

Generally speaking , when you use it, the load current is lower than 16A.

 
Så det er det jeg vil kalle for "peak" current, og ikke RMS, føler jeg tok en good call her nå. Men, jeg antar at andre her inne makser den ut over tid?

Type å fyre et element over tid, HERMS/RIMS/Oppkok vil jeg anta at er ikke er anbefalt.

Jeg kokte i ca 10 minutter i går, og til å takle 3500W ble den litt for varm egentlig, for min smak. Jeg belastet med ca 2700W. Kabelen ble ikke veldig varm, men mer enn det jeg ønsket da jeg tenkte meg om etter andre forsøk.
 
Så det er det jeg vil kalle for "peak" current, og ikke RMS, føler jeg tok en good call her nå. Men, jeg antar at andre her inne makser den ut over tid?

Type å fyre et element over tid, HERMS/RIMS/Oppkok vil jeg anta at er ikke er anbefalt.

Jeg kokte i ca 10 minutter i går, og til å takle 3500W ble den litt for varm egentlig, for min smak. Jeg belastet med ca 2700W. Kabelen ble ikke veldig varm, men mer enn det jeg ønsket da jeg tenkte meg om etter andre forsøk.
De har hatt nedsmeltinger og deretter gjort forbedringer på produktet i 2017. Igjen, slike installasjoner er for de som vet hva de driver med.
Se denne meldingen fra produsenten
https://www.itead.cc/blog/sonoff-th16-and-pow-recall-notice
 
Sitter og kobler opp min Sonoff Pow. 16A/240V/3500W står det på den. Den er fjærlett i hånden..

Kjenner et snev av skepsis ved å kjøre kontinuerlig 3000W gjennom den. Ingen grunn til skepsis, eller bør jeg kjøre den gjennom kontakor? Det er jo sikkert ikke dumt, men heller ikke nødvendig, ut ifra ratingen det står den er beregnet for. Isåfall må jeg finne et bitte lite skap, en til din-skinne etc etc.

Edit: Det blir ekstra koblingsboks med 20A kontaktor og din-skinne. Det ser ikke helt bra ut inni den knøttlille boksen.

Jeg har også tenkt på at denne Sonoff'en ikke er bra å dra 3500W gjennom over lang tid.
Jeg kommer derfor til å kun kjøre styrestrømmen gjennom denne, som da vil vil gi strøm til PID'ene og annet som ikke trekker mye.
Selve lasten til varmekildene kjører jeg da utenom Sonoff'en der SSR styres av PID'ene.
 
Sånn. Venter bare på sonoffen. Strøm inn til sonoff på ene siden, styrestrøm ut til 20A kontaktor ut av sonoff på andre siden. tenkte å feste sonoffen oppå boksen. jordefeilbryter blir dog fortsatt å finne i styreskapet. Powercon ut til bryggeriet. Trekker maks 3kW når jeg brygger.

IMG_20171003_010738.jpg
 
Tilbake
Topp