Speedway stout - oppskrift.

Stig Aa.

Norbrygg-medlem
Skal hjelpe noen med å lage noe som minner om Speedway Stout. Noen som har laget noe som ligner, og som har tips om oppskrift?

Takker for tips. Men på disse lenkene står det IBU 51, mens på offisielle sider står det 70... Da blir jeg i stuss.

Da har jeg mekket noe greier. Slang på litt Cascade på slutten. Ingen av oppskriftene hadde dette, men en russian/imperial stout kan da ikke ta skade av litt citrussmak? Slenger på 2,4 dl kaffe etter stormgjæring. Skal brygges på en 50 liters speidel. Går for streit US-05. Inspill?
imp.stout.PNG

Sist redigert:
Bruk MYE us-05.

For øvrig. Slett all maten du har i BS databasen og legg inn malten fra pusherne dine. Mye lettere å treffe korrekt hvis du oversetter oppskrifter, for da vet du hva du har til rådighet.

Bruk MYE us-05.

For øvrig. Slett all maten du har i BS databasen og legg inn malten fra pusherne dine. Mye lettere å treffe korrekt hvis du oversetter oppskrifter, for da vet du hva du har til rådighet.
Pleier å justere malten ut fra utvalget fra "pusherne" etter at oppskriften er komponertt, og så justere litt. Har ikke tenkt på at jeg bør lagre det i BSo_O. Noe jeg selvsagt skal/bør begynne med. ("følte-seg-teit")

Prøvde du denne @Stig Aa. ?? Vurderer den, men har lest ymse om kaffi i det siste.. Vurderer å dumpe kaffi.. Og kjøre vanilje, kokkos og kakao nibs.. Så stikke om til amerikansk eik trekt i mackmyrsmalstöm, siden den ikke er drikkendes

Prøvde du denne @Stig Aa. ?? Vurderer den, men har lest ymse om kaffi i det siste.. Vurderer å dumpe kaffi.. Og kjøre vanilje, kokkos og kakao nibs.. Så stikke om til amerikansk eik trekt i mackmyrsmalstöm, siden den ikke er drikkendes
Ja, den ble riktig så ålrait. Brygget med nabo så måtte inngå kompromiss mht bitterher. Ville nok gått for litt mer IBU om det var til meg selv, men tror de fleste mente den var bitter nok. Når det kommer til kaffe tok jeg "halv liter veldig sterk kaffe av ferskkvernet columbiansk kaffe". Rett i karet, ikkeno kaldtrekking og slikt. Kaffesmaken er god, dog kanskje litt mye...

Hvor mange IBU havna du på?

Det er riktignok ikke godt med for mye humle i kaffe stout
men 70 er ikke mye for en RIS på 12%

Om det er 50 eller 70 IBU kommer kanskje an på om bitterheten beregnes med Noonan-, Tinseth- eller Ragerutregning... ?

Blir å brygge den fredag eller mandag da Har fortsatt ikke bestemt meg for kaffi enda. Fikk amerikansk eik og nugget i posten idag.. Må bare beregne det med slik at den står på eik de 14dagene jeg er på jobb

Blir å brygge den fredag eller mandag da Har fortsatt ikke bestemt meg for kaffi enda. Fikk amerikansk eik og nugget i posten idag.. Må bare beregne det med slik at den står på eik de 14dagene jeg er på jobb

Er vel snart slutt på 14 dagers jobber [emoji48]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbake
Topp