Speidel 25 liter startsett fra petit3

Vurdere og kjøpe startsettet på speidel 25 liter, men er litt usikker på om jeg skal gå for det eller ikke, lurer på om det er noen som har erfaringer med maltmølla som følger med i det settet, er den noe bra eller bør en gå for en annen type maltmølle?

janvad skrev:
Vurdere og kjøpe startsettet på speidel 25 liter, men er litt usikker på om jeg skal gå for det eller ikke, lurer på om det er noen som har erfaringer med maltmølla som følger med i det settet, er den noe bra eller bør en gå for en annen type maltmølle?

Jeg oppgraderte til Barley Crusher etter anbefalinger.
Dette får du tilbud på fra Petit om du ønsker det.

Først, Speidelen vil jeg anbefale på det sterkeste, hvis du har pengene. :yes:
Du kan bygge deg bryggeri langt billigere, men speidelen er en drøm å brygge med.
Maltmølla som følger med funker helt greit, men også her er det snakk om hvor mye kroner du vil legge i det.
Jeg har, som janvad, oppgradert til Barley Crusher og er kjempefornøyd. :biersmile:
Så hvis du investerer i Speidel og B.C vil du helt sikkert bli fornøyd.
Men billigere utstyr lager like godt øl!  :yes:  :jaha:

Trond.A skrev:
Først, Speidelen vil jeg anbefale på det sterkeste, hvis du har pengene. :yes:
Du kan bygge deg bryggeri langt billigere, men speidelen er en drøm å brygge med.
Maltmølla som følger med funker helt greit, men også her er det snakk om hvor mye kroner du vil legge i det.
Jeg har, som janvad, oppgradert til Barley Crusher og er kjempefornøyd. :biersmile:
Så hvis du investerer i Speidel og B.C vil du helt sikkert bli fornøyd.
Men billigere utstyr lager like godt øl!  :yes:  :jaha:

Det er nok ikke jeg som har oppgradert til barley crusher men storemy som har det, jeg er bare ute etter og vite erfaringer fra andre her på forumet ang erfaringer med maltmølla som følger med startsettet.. hva er forskjellen på den som følger med og B.C?
En ting til er vaskesettet noe en bør ha? Forenkler det vaske prosessen?

janvad skrev:
En ting til er vaskesettet noe en bør ha? Forenkler det vaske prosessen?

Vaskesettet er sikkert bra, men jeg tviler sterkt på at det er 530 kroner bra.... Riktig nok har jeg bare 3 brygg bak meg med Speidel, men jeg har klar å vaske helt fint med en vanlig oppvaskkost og en skuresvamp. Som vaskemiddel bruker jeg ordinært oppvaskepulver, koster omtrent ingenting.

Vaskesettet er "greit å ha". Den viktigeste delen er flaskebørsten som passer i inntak og utløp for pumpen.
For selve vaskingen har jeg begynt å bruke microfiberklut etter at det verste er fjernet med medfølgende børste (eller standard oppvaskbørste). Dette fungerer spesielt godt på varmeelementene. En kommer til, også under, og en får bort det siste belegget.

Corona-møllen har jeg ikke prøvd. Fikk klare innspill på at jeg burde oppgradere og gjorde dette.

Tilbake
Topp