Speidelkjøler 50l sette på klemring

Hei,
Har veldig lyst til å modifisere kjøleren til Speidelen med klemring rett på kjøleren og så f.eks gardenakobling. Ser på Petit sin hjemmeside at diameter på røret er 11mm, og klemringer hos Biltema er 10 mm. Da er det kanskje bare å glemme, eller kan jeg bruke sleggefett og doble fusjasjeopphengsforkoblinger?

Richard
 
Forstår egentlig ikke problemet. Det sitter jo en slangestuss fast på kjøleren med en klemme. Så følger det med en Gardena skjøt. Hvorfor ikke bare bytte Gardena skjøten i en vanlig Gardena kobling? Eventuelt hvis du ikke har denne slangestussen rett på kjøleren er det jo bare å sette på.
 
Problemet er at slangen på røret blir fort sliten av varmen og må skrues til og kappes jevnlig. Gjør jeg ikke det lekker det litt fra den. Mulig det ikke blir bedre med ideen min.
 
hvis du gjør det må du finne en klemringskobling i rustfritt, kobber/messing blir for mykt er jeg redd
 
Kjøp deg ein han/han-kopling i messing, eg fekk min på felleskjøpet. Sag koplingen i to og bor opp holet til det vert likt som ytterdimensjonen på kjølaren. Loddast fast,helst med slaglodding. Forutan ny og større tappekrane, er dette den beste mod'en eg har gjort på speidelen.
 
Det er denne du mener?

asevezet.jpg
 
Richard skrev:
Problemet er at slangen på røret blir fort sliten av varmen og må skrues til og kappes jevnlig. Gjør jeg ikke det lekker det litt fra den. Mulig det ikke blir bedre med ideen min.

En enkel og lekkasjefri løsning på problemet ditt er å bruke næringsmiddelgodkjent silikonslange koblet direkte på spiralkjøleren. Slik som på bildet. Tidligere hadde vi bare lekkasjer, dette har holdt tett de 50 siste brygga. Kun festet med strips. Slipper masse arbeid med lodding osv. Kjøp på nærmeste Tess butikk.

http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=716
 

Vedlegg

  • kjøler.jpg
    kjøler.jpg
    471,7 KB · Sett: 598
Hei,

Hadde samme problemstilling med tanke på klemringskobling.

Kjøpte først en 10mm kobling på Biltema som jeg fort fant ut at ikke passet.
Dro å byttet til 12mm men fant ut i frustrasjon at denne ble for stor.
Da tenkte jeg at jeg skulle gjøre et forsøk selv om troen på at jeg fikk det tett var lite tilstedeværende.

Men det gikk!
Klemringen har en utrolig tilpassningsevne!
Helt tett!!!

Men du må bruke mye makt:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei, sorry for treigt svar men så ikke posten før nå!

Ja, jeg bare skrudde til det satt!
Krevde litt makt men det holder fint enda etter mange brygg!

Det ble ikke helt tett ved første test men jeg skrudde opp mutteren igjen og fjernet litt messingspon fra klemringen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp