Spørsmål ang gjennomføringer i kjeler

Hei alle
Driver å planlegger All Grain anlegg om dagen og har et lite spørsmål
Har en 1/2" kran fra biltema som jeg tenker å benytte i 50 liters kjele, tittet på den hos bryggselv. Er det da Kettle Bulkhead fitting jeg bør ha fra http://www.weldlessfittings.com/kettlefittings.html samt silikontape?
Kan man evt benytte samme for ny gjennomføring til Igloo Marin sine kjølebag hos bryggselv? har kjøpt en 45 liter.

Mvh
Frank-André Nilsen
Svelvik
 
Er ingen ekspert, men den gjennomføringa skal jo funke. Tror jeg også ville slengt med den rustfrie krana til 10$ ekstra. Har kanskje ikke så mye å si men det er jo forskjellig standard på amerikanske og norske gjenger.
I nettbutikken er det også egne gjennomføringer for meskekar under "cooler fittings"


Sikkert noen som kan utdype litt mer :)
 
Vel... For "norske" fittings, så er det også amerkanske rør-gjenger som gjelder. Så om du finner noe rustfritt bling hos en båtutstyrsforhandler her i landet, så skal dette gå fint sammen med ting ifra amerkanske nettbutikker.
 
Kanskje et dumt spørsmål, men hvis du ikke har kjøpt kjelen - hvorfor kjøper du ikke en som er ferdig med kran fra bryggselv?
 
Frank-Andre skrev:
Hei alle
Driver å planlegger All Grain anlegg om dagen og har et lite spørsmål
Har en 1/2" kran fra Biltema som jeg tenker å benytte i 50 liters kjele, tittet på den hos bryggselv. Er det da Kettle Bulkhead fitting jeg bør ha fra http://www.weldlessfittings.com/kettlefittings.html samt silikontape?
Kan man evt benytte samme for ny gjennomføring til Igloo Marin sine kjølebag hos bryggselv? har kjøpt en 45 liter.

Mvh
Frank-André Nilsen
Svelvik

Denne er det vel du skal ha
 
Frode_jo skrev:
Kanskje et dumt spørsmål, men hvis du ikke har kjøpt kjelen - hvorfor kjøper du ikke en som er ferdig med kran fra bryggselv?

Ikke dumt spm, men jeg har et par kraner som jeg tenkte jeg skulle benytte.
 
Har personlig montert både kran og termometer fra weldlessfittings, tok litt tid å bore hullet, men olivenolje og step-drill fra biltema gjorde susen :)
 
Tilbake
Topp