Spørsmål ang. kegerator

Hei. Jeg har noen spørsmål.
1)  Er det noen standard avstand mellom kran og driptray? Jeg har montert min kran i et nytt kjøleskap, men ennå ikke montert driptray. Tidligere hadde jeg ingen driptray. Noen som har noen praktiske erfaringer med avstand?

2) Gassgjennomføring. Jeg har i dag to cornelius-fat og en CO2 beholder med regulator og gass-ut-kobling. Jeg ønsker å ha gassbeholder på utsiden av kjøleskap. Jeg tenker å bruke eksiterende regulator og ha en gass-inn kobling på utsiden og 2-way gas-manifold på innsiden.
Får man tak i 2-way gas-manifold og gass-innkobling eller noe tilsvarende  i norge, eller må jeg bestille fra utlandet. Jeg har søkt litt på forumet, Clas Ohlson og Biltema uten å finne det jeg trenger.


Mvh.
Per
 
Per Aslak skrev:
Hei. Jeg har noen spørsmål.
1)  Er det noen standard avstand mellom kran og driptray? Jeg har montert min kran i et nytt kjøleskap, men ennå ikke montert driptray. Tidligere hadde jeg ingen driptray. Noen som har noen praktiske erfaringer med avstand?

2) Gassgjennomføring. Jeg har i dag to Cornelius-fat og en CO2 beholder med regulator og gass-ut-kobling. Jeg ønsker å ha gassbeholder på utsiden av kjøleskap. Jeg tenker å bruke eksiterende regulator og ha en gass-inn kobling på utsiden og 2-way gas-manifold på innsiden.
Får man tak i 2-way gas-manifold og gass-innkobling eller noe tilsvarende  i Norge, eller må jeg bestille fra utlandet. Jeg har søkt litt på forumet, Clas Ohlson og Biltema uten å finne det jeg trenger.


Mvh.
Per

Petit Agentur har ihvertfall 4-veis (under CO2-utstyr i nettbutikken), med stoppemuttere, så du kan eventuelt spe på med flere fat senere. ;-)
 
Ok. Takk for svarr. Har ikke plass til 4 fat i det nåværende kjøleskapet, men det er ikke dumt å ha muligheten hvis jeg bytter skap. Kan jo f.eks koble en på en mottrykks fyller ved behov på en av de overflødige.

Per
 
Tilbake
Topp