Vi holder på å bygge meskekjele og kokekjele av VVB.
Jeg sveiser ikke selv, men har to alternative sveisere tilgjengelig. Før jeg kommer til dem med oppgaven, vil jeg gjerne høre her om alt er ok.
De to alternativene er:
A: mekanisk verksted på yrkesskolen, (her tar læreren små sideoppdrag som de gjør sammen med elever)
B: mekanisk verksted på en olje-servicebedrift der en bekjent jobber (han sveiser ikke selv, men kollegaer tar dette i bytte mot øl)
Hvem ville dere valgt?
Så om oppgavene:
Jeg sveiser ikke selv, men har to alternative sveisere tilgjengelig. Før jeg kommer til dem med oppgaven, vil jeg gjerne høre her om alt er ok.
De to alternativene er:
A: mekanisk verksted på yrkesskolen, (her tar læreren små sideoppdrag som de gjør sammen med elever)
B: mekanisk verksted på en olje-servicebedrift der en bekjent jobber (han sveiser ikke selv, men kollegaer tar dette i bytte mot øl)
Hvem ville dere valgt?
Så om oppgavene:
- Bein sveises fast på siden av VVB
- Sveiseflenser. til Triclamp
- Er det standard for ett mekanisk verksted å kunne lage hull med valgfri diameter, eller bør jeg kjøpe en hulltager selv og levere den til verkstedet med hull? Hvor får jeg i så fall tak i hull-punch?
- Er det grei skuring å sveise flensen fast til VVB? Dette må jo bli tett og uten «lommer» for drit og bakterier. (Ikke gjæringstank-krav, men fint med ok pene sveiser.)