FrodeSy
Norbrygg-medlem
Har lyst å prøve meg på mitt første ekstraktbrygg snart. Mange oppskrifter opererer med flytende ekstrakt, få om noen opererer med spraymalt. Har lest (NRK 9-timen på nett) at en ved spraymalt kan bruke 80 % av mengden som er oppgitt med flytende ekstrakt. Er det noen som har erfaringer med begge deler og som således veit om dette er en grei regel å følge?
Ser også samme nettsted at spraymalt holder seg lengre enn flytende ekstrakt. Ved kjøp i større kvanta er sjølsagt dette et poeng. I og med at spraymalten er tørka antar jeg dette stemmer, men gjør det det?
Lurer til slutt på om noen har erfaring med de 20-kilos sekkene med (dansk) spraymalt som Bratberg selger. Det blir (sjølsagt) påstått at dette er "av meget god kvalitet"... :jaha:
Ser også samme nettsted at spraymalt holder seg lengre enn flytende ekstrakt. Ved kjøp i større kvanta er sjølsagt dette et poeng. I og med at spraymalten er tørka antar jeg dette stemmer, men gjør det det?
Lurer til slutt på om noen har erfaring med de 20-kilos sekkene med (dansk) spraymalt som Bratberg selger. Det blir (sjølsagt) påstått at dette er "av meget god kvalitet"... :jaha: