Ss Brewtech whirlpool kopling

Jeg bruker den dingsen @Finn Berger , å den funker fjell! Har dog ikke erfaring med andre wp-dingser, så om den er noe bedre en de andre vet jeg ikke :)
Bruker den med chugger pumpe nå, men hadde bb pumpa før, å har stortsett alltid fått en trub kone i midten av kjelen
 
Jeg bruker også denne, og har ikke noe negativt å si om den.
Veldig solid, umulig å ødelegge.
Og bygger veldig lite inn i kjelen, det er plass til silkar ved siden av.
 
Utgjør det noen forskjell om utløpet er på topp eller bunn i kjelen? Ref. forskjellen på den Finn linker til, og den Ekornet linker til?
 
Ved å ha den høyt trenger man ikke ventil om man kobler fra. Da den står over væskenivået. Men så er det vel også slik at man gjerne har en ventil for å styre væskemengden fra pumpen, og den ventilen kan vel også benyttes til å stenge hullet, så det er kanskje helt problemfritt med lavt hull.
Ellers ser jeg ikke at det skal være store forskjeller.
 
Takk for svar. Da blir det nok en sånn dings. Jeg er litt lei av å stå og røre hele tida under kjølinga, og det er jo kjekt å kunne legge på lokket (når tempen er kommet under 70). Og jeg får sikkert bygget en bedre avfallshaug med denne, også.

Jeg bruker gjerne en meskepose når jeg bruker kjelen til mesking, og det ser uproblemtatisk ut. Men stort sett bruker jeg kjelen bare til koking.
 
Å ja - hvordan funker dette når jeg ikke bruker den? Har tatt for gitt at det er en uproblematisk løsning på det.
 
Tilbake
Topp