Jeg hadde dette problemet når jeg begynte å bruke star-san, blandingen ble noen ganger uklar. Men det gikk over, etterhvert kunne blandingen stå i ukevis og være like klar. Jeg tenkte det var fordi jeg brukte de samme flaskene å blande på, at de var urene i starten. Men jeg ser du har opplevd det motsatte, så jeg vet ikke hva det skyldes. Jeg tror konsentrert star-san holder seg nærmest uendelig så jeg tror ikke det er problemet.
Her er hva John Palmer skriver om star-san:
"Star San is an acidic sanitizer from the makers of PBW and was developed especially for sanitizing brewing equipment. It requires only 30 seconds of contact time and does not require rinsing. Unlike other no-rinse sanitizers, Star San will not contribute off-flavors at higher than recommended concentrations. The recommended usage is one fluid ounce per 5 gallons of water. The solution can be put in a spray bottle and used as a spray-on sanitizer for glassware or other items that are needed in a hurry. The foam is just as effective as immersion in the solution. Also, the surfactant used in Star San will not affect the head retention of beer like those used in detergents.
Star San is my preferred sanitizer for all usages except those that I can conveniently do in the dishwasher. A solution of Star San has a long usage life and an open bucket of it will remain active for several days. Keeping a solution of Star San in a closed container will increase its shelf life. The viability of the solution can be judged by its clarity; it turns cloudy as the viability diminishes."
Jeg ville prøvd en sterkere konsentrasjon, ifølge det som står over skal ikke det gi noen usmak.