Etter en god del brygg står jeg nå ovenfør mi første infeksjon. Sure greier, men slikt skjer. Opp gjennom tiden så har jeg lest mange tråder om infeksjoner, hvor det stort sett alltid er noen som sier "Ikke kast det, flask det og så blir det kanskje en god, men annereldes, øl". Planen min er å la det stå til udyrene har gjort seg ferdig med spisingen og så smake, og hvis det ikke er helt jævlig, flaske.
Men har noen egentlig en formening om hva sjansen statistisk sett er for at slike brygg faktisk blir gode/drikkanes? Type infeksjon vil jo så klart påvirke, men om man ser bort fra denne faktoren. Og vil det bety noe når infeksjonen dukker opp i gjæringsforløpet? Ble bare nysgjerrigig på det, da min guesstimation er at de som oftest blir dårlige.
Men har noen egentlig en formening om hva sjansen statistisk sett er for at slike brygg faktisk blir gode/drikkanes? Type infeksjon vil jo så klart påvirke, men om man ser bort fra denne faktoren. Og vil det bety noe når infeksjonen dukker opp i gjæringsforløpet? Ble bare nysgjerrigig på det, da min guesstimation er at de som oftest blir dårlige.