Stc-1000 brukermanual

Prøvde og søke i forumet her ang brukermanual til stc-1000 men får bare feil i databasen uansett hva jeg søker på. Så er det noen som har en link, eller en forklaring på hvordan den brukes. Siden jeg er så utrolig dårlig i teknisk engelsk? :D
 
magne1972 skrev:
Og programeringen finner du på ebay hos de som selger dem.
Den ligger også i esken.

http://www.mashmaster.com/UserFiles/2321-Files/file/brewmate.pdf
Er det oppkoblingen eller endring av parameter/setpunkt du lurer på?

Temp. setpunkt endres ved:
1. Hold inne S i 3s til "Set" lyset lyser på skjermen
2. Trykk S en gang til når det står "F1" på skjermen. (Skal du endre en annen parameter, så bruker du pilene opp eller ned før du trykker S)
3. Hold inne S mens du bruker pilene til å justere setpunkt opp eller ned.
4. Trykk "power" knappen en gang for å aktivere nytt setpunkt. (hvis du ikke trykker denne så lagres ikke nytt setpunkt)
 
EinarM skrev:
magne1972 skrev:
Og programeringen finner du på ebay hos de som selger dem.
Den ligger også i esken.

http://www.mashmaster.com/UserFiles/2321-Files/file/brewmate.pdf
Er det oppkoblingen eller endring av parameter/setpunkt du lurer på?

Temp. setpunkt endres ved:
1. Hold inne S i 3s til "Set" lyset lyser på skjermen
2. Trykk S en gang til når det står "F1" på skjermen. (Skal du endre en annen parameter, så bruker du pilene opp eller ned før du trykker S)
3. Hold inne S mens du bruker pilene til å justere setpunkt opp eller ned.
4. Trykk "power" knappen en gang for å aktivere nytt setpunkt. (hvis du ikke trykker denne så lagres ikke nytt setpunkt)
Oppkoblingen er ok det er innstillingene jeg lurte på.
Takk, da skal det prøves når jeg kommer hjem fra jobb! :)
 
Men til de som styrer med websidene til Norbrygg: Det er permanent feil på all søking!  :noway:
 
Da har jeg fått testet stc-1000 min, den reagerer fint på innstilt temperatur, men forsinkelsen på kompressoren er litt i ujevn. Har testet den flere ganger nå når jeg har sett den på 2 eller 5 min. Enten slår den på kjøling etter 1 min og 15 sek når den står på 2 min, eller n
år den står på 5 min slår den seg på etter litt over 4 min. Tempen står da innstilt på 19 grader og 1 grad i + - variasjon. Noen som har samme erfaringene med stc? Eller er det noe jeg gjør feil?

En ting til, skal jeg la frostvakten og kjøleskapet stå på full effekt når jeg bruker stc'en?
 
Har ikke hatt det problemet på noen av mine, men jeg har ikke tatt tida heller :)
1 grad +\- er kanskje litt på den sikkre siden også. Tror min er på 0,2 eller muligens 0,5.
+\-1 på 17 blir jo 16-18 som er et par grader pluss hysteresen i stc...
Men tidsinstllingen for kjøleskapet sjekker du best ved å la skapet starte som vanlig (uten stc) bryt strømmen, og slå den på igjen etter et par sekunder. Ta tiden til skapet starter igjen, og still deretter stc på ca samme tid.
Er skapet nogenlunde nytt (les 10-15 år) og det står R600a på kompressoren holder det med ca 2 minutter hviletid. (lavtrykksgass)
Står det 134A eller noe på kompressoren trenger det muligens et minutt til.


Edit. Sett begge (skap og frostvakt) på maks temperatur. Slik at de ikke klusser med tempen ja... :)
 
magne1972 skrev:
Har ikke hatt det problemet på noen av mine, men jeg har ikke tatt tida heller :)
1 grad +\- er kanskje litt på den sikkre siden også. Tror min er på 0,2 eller muligens 0,5.
+\-1 på 17 blir jo 16-18 som er et par grader pluss hysteresen i stc...
Men tidsinstllingen for kjøleskapet sjekker du best ved å la skapet starte som vanlig (uten stc) bryt strømmen, og slå den på igjen etter et par sekunder. Ta tiden til skapet starter igjen, og still deretter stc på ca samme tid.
Er skapet nogenlunde nytt (les 10-15 år) og det står R600a på kompressoren holder det med ca 2 minutter hviletid. (lavtrykksgass)
Står det 134A eller noe på kompressoren trenger det muligens et minutt til.


Edit. Sett begge (skap og frostvakt) på maks temperatur. Slik at de ikke klusser med tempen ja... :)

Jeg var gjerne litt uklar på forklaringen ang forsinkelsen på kompressoren, det jeg mente var forsinkelsen (det blinkende lyset på cooling ) på stc`en ikke kjøleskapet. Har bare testet den med to lamper tilkoblet støpselen på varme og kulde, har ikke tatt tiden på selve kjøleskapet.

Men om jeg setter hysteresen på 0,5 *C + - og forsinkelsen på 4 minutter. Er jeg da på den sikre siden, eller bør jeg bare sjekke hvilken kompressor som er på kjøleskapet før jeg stiller den inn?
 
janvad skrev:
magne1972 skrev:
Har ikke hatt det problemet på noen av mine, men jeg har ikke tatt tida heller :)
1 grad +\- er kanskje litt på den sikkre siden også. Tror min er på 0,2 eller muligens 0,5.
+\-1 på 17 blir jo 16-18 som er et par grader pluss hysteresen i stc...
Men tidsinstllingen for kjøleskapet sjekker du best ved å la skapet starte som vanlig (uten stc) bryt strømmen, og slå den på igjen etter et par sekunder. Ta tiden til skapet starter igjen, og still deretter stc på ca samme tid.
Er skapet nogenlunde nytt (les 10-15 år) og det står R600a på kompressoren holder det med ca 2 minutter hviletid. (lavtrykksgass)
Står det 134A eller noe på kompressoren trenger det muligens et minutt til.


Edit. Sett begge (skap og frostvakt) på maks temperatur. Slik at de ikke klusser med tempen ja... :)
Det går garantert bra. Under gjæring starter kjøleskapet mitt sjelden. Hysteresen som du setter til 4 minutter er mer som en sikkerhet for at kompressoren ikke skal starte rett etter den har stoppet. Men det skjer aldri under normal drift. Bare hvis du prøver å tvinge den. 4 minutter er uansett lenge nok uansett hvilket kjølemedie skapet bruker.
Når mitt står i fred og gjærer går skapet max en gang i timen, og hysteresen er satt til 3 minutter. Skapet har fungert i over to år, og var utslitt i utgangspunktet :)
Jeg var gjerne litt uklar på forklaringen ang forsinkelsen på kompressoren, det jeg mente var forsinkelsen (det blinkende lyset på cooling ) på stc`en ikke kjøleskapet. Har bare testet den med to lamper tilkoblet støpselen på varme og kulde, har ikke tatt tiden på selve kjøleskapet.

Men om jeg setter hysteresen på 0,5 *C + - og forsinkelsen på 4 minutter. Er jeg da på den sikre siden, eller bør jeg bare sjekke hvilken kompressor som er på kjøleskapet før jeg stiller den inn?
 
Et spm: hva er maks på kjøleskapet? 1 eller 5? Føler for 5, men så kan det jo være grader det er snakk om også:)
 
Hei har laget meg en slik gjæringsskap av en liten fryseboks som akkurat rommer ett gjærdunk på 30l.
Hvor stort varmeelement trenger jeg inni boksen?
 
Hei har laget meg en slik gjæringsskap av en liten fryseboks som akkurat rommer ett gjærdunk på 30l.
Hvor stort varmeelement trenger jeg inni boksen?
Jeg har en sånn liten boks og det holder fint med et 10W element (12 volt) i den. Har fryseboksen stående i en bod som jeg tror holder over 10 grader hele vinteren. Det er en fordel at ikke elementet er overdimensjonert for da blir temperatursvingningene mindre.
 
Tilbake
Topp