STC-1000 Koblingsskjema

Men hvorfor kan en ikke bare kappe den som går opp i skapet til org regulering, lys og den orginale temp sensor ?
Det er ikke nødvendigvis samme type temperatursensor som blir brukt i ditt kjøleskap som den som skal brukes til STC-1000. Det finnes mange forskjellige temperatursensorer

Noen som kan verifisere bildet? om jeg har koblet rett eller ikke.
Går utifra at blå og brun er strøm og den svarte går til kjøleelementet, men er ikke helt sikker om det skal kobles slik
Koblingskjema på bildet er feil. En fase går direkte fra stikkontakt inn. Den andre skal gå innom rele og ut igjen. Se mitt innlegg med riktig skjema. Så går det bedre.

Det er ikke lett å se hvor de forskjellige ledningene går... siden de fleste er brune :)
Har du koblet deg på temperatursensoren som kommer med kjøleskapet, eller bruker du den som kommer med STC'n?
Du vet ikke hvilken teknologi temperatursensor som kommer med kjøleskapet, og det finnes mange...

Kan du tegne en enkel skisse?
Jeg tenkte bruke den temp sensor som fulgte med Stc enheten ja. Det kommer en blå, en svart, en brun og en jording fra det orginale i skapet. Regner med den svarte er for temp regulering, den blå til kjøling og den brune til begge ?

har laget en del slike STC-1000 og legger ved en skisse jeg fant på nett og som er riktig. Jeg vil anbefale at du også kobler frys/kjøl via kontrolleren. Sett den på leeeengst mulig av på tid. Ellers så kan motoren ryke. Det de fleste gjør feil er å koble både N og L inn på relet. Det er bare en fase som brytes. Slik som på tegningen. Kan ikke se av bildene dine hvordan du har gjort det. Lykke til.
Det er slik jeg har kobla

Vedlegg

• STC-1000WiringDiag.jpg
    STC-1000WiringDiag.jpg
    85,8 KB · Sett: 7
Det er ikke nødvendigvis samme type temperatursensor som blir brukt i ditt kjøleskap som den som skal brukes til STC-1000. Det finnes mange forskjellige temperatursensorer
Nei men fargene på de fire ledningene som kommer ut på, baksiden er de samme som på det andre skapet jeg satte opp og som fungere.

Nei men fargene på de fire ledningene som kommer ut på, baksiden er de samme som på det andre skapet jeg satte opp og som fungere.
Men… jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du skal gjøre noe som helst med de interne ledningene i kjøleskapet? Du skal bare koble kjøleutgangen på stc’en til hovedledningen på kjøleskapet.

Jeg lure på om det er STC enheten det er no gali med så jeg bestiller ett par nye og ser da. Når jeg kobla til slik att kompressor starta men att STC enheten fortsatt hadde strøm og målte temp var det aldeles på huggu. Den sa att det var 29 grader inni skapet mens jeg målte 9 grader med min laserdigidoser pistol

Tilbake
Topp