Hei du , nei dette er nok litt på viddene tror jeg. (Skjønner ikke hva den sorte ledningen er: ) Sjekk innleggene i denne posten fra nr en og utover. Du må har strøm inn på 1 og 2 det er fra en ekstern stikkontakt. Så kan du ta den ene fasen (la oss si den blå) og viderekoble den direkte til kjøleskapet (den ene i ett støpsel). Deretter må du la den andre fasen (vi har den "brune" tilgjengelig) og føre den inn på 7 og ut på 8. Dette er i prinsippet en bryter (mellom 7 og 8) . Når den kommer ut på 8 tar du den og fører den til kjøleskapet ved siden av den du tidligere førte direkte frem til kjølskapet i samme støpsel (når jeg sier støpsel mener jeg den av "hun - type" )
. Bruk kjøleskapets allerede eksisterende støpsel (han type) .- sett skapet på maks temperatur og legg sensoren oppi en flaske med vann eller noe.
gjær i vei !
Det er potensialfrie kontakter, mao. ikke tilkoblet noe og kan styre hva som helst.Er det noen forbindelse mellom strømmen til STC og releutgangene?
Tenker å la releene styre 12v, men at STC´en drives av 230v.
Det fermskapet jeg satte opp forrige gang fungere perfekt, men det jeg nå har kobla opp har jeg ikke fått til. STC viste funksjon men skapet ble så kaldt att jeg målte minus inni der etter noen dager. Fryseren har jeg ikke kobla fra enda, men det skal vel ikke gjøre att kjøleskap delen fryser ?
Det er en regulator inni kjøleskap delen og jeg lurer på om jeg skal koble fra den.
Første bilde er fra der reguleringa inni kjøledelen sitter. Nr 2 er der jeg har kobla sammen bak skapet og de to neste viser koblingene inni boksen til stc delen. Det siste bildet viser der det kommer inn en metalisk sonde etc, inn der en regulere i kjøleskap delen. Den regner jeg med er termostaten og kan kappes av ?
Noe forslag på hva jeg kan ha gjort galt ?
Den henger jeg inni skapet og kobler inn i stc enheten.Hvor har du temperatursensoren?
Det er litt vanskelig å forstå hvordan du har koblet dette. Hvorfor ikke bare koble kjøleutgangen på stc’en direkte på støpselet til kjøleskapet?PÅ baksida av skapet har jeg kobla den ledningen som kommer fra inni kjøleskap, regulering, og lys. Lurer på om jeg har gjort noe feil her altså
Jo men det gjør det.Det er litt vanskelig å forstå hvordan du har koblet dette. Hvorfor ikke bare koble kjøleutgangen på stc’en direkte på støpselet til kjøleskapet?
Det er ikke lett å se hvor de forskjellige ledningene går... siden de fleste er brunePÅ baksida av skapet har jeg kobla den ledningen som kommer fra inni kjøleskap, regulering, og lys. Lurer på om jeg har gjort noe feil her altså