STC-1000 + / STC-1000

Heisann! Lurer kort og greit på hva som er med i en pakke med STC-1000 og hvordan de fleste den skal
fungere i styreskap / boks.

Og hva er forskjellen på STC-1000 og + versjonen? Skal såklart anskaffes snart og kontrollere
gjæring i kjøleskap med varmeplate. Tanken er som følger å lage en styringsboks med hjelp fra
min svigerfar som heldigvis er ingeniør i elektro - automasjon.

Såvidt jeg skjønner oppsettene er det å ordne koblingsboksen med en stikk-kontakt til varm og ett stikk til kald givende side, dvs, en kontakt for kjøleskap og en for varmeplate, og ellers er det en føler jeg isolerer på utsiden av dunken evt fører ned i gjærdunken om mann føler seg dristig. Da setter jeg temperaturen jeg ønsker på stc-1000 enheten og den tar seg av å slå av og på varmeplate / kjøleskap til rett temperat oppnåes? Og temperaturen kan mann såklart regulere underveis eller?

:rolleyes:

Er jeg inne på rett spor? :)

Plate og belte er sannsynligvis overkill. Hos meg styrer stc lyspærene som står i kjøleskapet. 2x15 w holder i søkk og kav her iallefall.
Vær obs på at stc ikke gir strøm til varme/kulde - det er kun et relé.

Det er to reléer i STC 1000, både varme og kulde, selv om det finnes versjoner som bare har kulde eller varme.

Regnet nesten med at den må tilkobles strøm på noe vis ja. :) Er litt på grunn av dette jeg tillater meg
å benytte meg av hjelpen fra min elektro-ingeniør-svigerfar til å få orden på dette. :rolleyes:

det jeg mente er vel at STC-1000 enheten med en føler på gjærdunken vil regulere strømmen til varm-givende element og kjøleskap så temperaturen blir den du har satt den til å holde?

Plate og belte er sannsynligvis overkill. Hos meg styrer stc lyspærene som står i kjøleskapet. 2x15 w holder i søkk og kav her iallefall.
Vær obs på at stc ikke gir strøm til varme/kulde - det er kun et relé.

Lys til varming? Er ikke det litt blasfemisk å sette inn lys til gjæra? Gjær liker vel ikke lys? :eek:

Lys til varming? Er ikke det litt blasfemisk å sette inn lys til gjæra? Gjær liker vel ikke lys? :eek:

Litt folie som skygger for det mest direkte lyset + bruker ikke glassdunk + lyset er ikke så ofte på gjør at jeg tror det går greit :)

Litt folie som skygger for det mest direkte lyset + bruker ikke glassdunk + lyset er ikke så ofte på gjør at jeg tror det går greit :)

Da så! måtte sjekke :)

de fleste bruker vel ikke glassdunk i dag, går vel mest i plastdunker :D Gleder meg stort til å få i orden gjærskapet mitt altså.
Noen som kjenner til gode kjøleskap å ofre til dette som er enkle å sette inn plater i? Evt hvor en kan skaffe kjøleskap for en
billig penge i trondheimstraktene?

Tilbake
Topp