Stiftelsesdokumenter

gustavf

Administrator
På siste dugnad diskuterte vi at neste møte burde være et formelt stiftelsesmøte. Jeg har laget et utkast til referat fra stiftelsesmøte og vedtekter:
https://docs.google.com/document/pub?id=1DeDYcrlG85WOWCxlyqhUNsCBUCZPjRcLUNXTDrOooDU
 
Vi må bare bli enige om tingene som skal fylles ut. Jeg synes «Oslo amatørbryggerlaug» er et greit navn. Da får vi med «laug», som en del ville ha, og vi får modifisert det så vi ikke høres ut som en fagforening.
 
Det er vel en de tingene et stiftelsemøte skal være med å bestemme.

Så langt ser det ut som om vi har 3 ideer, mulig noen faller bort men;

Oslo Bryggerlaug
Oslo Hobbybryggerlaug
Oslo Amatørbryggerlaug

Jeg er langt fra ekspert i norsk, men synes hobbybryggerlaug og amatørbryggerlaug høres rart ut, er dette korrekt norsk eller burde det deles? Usikker.
Jeg er ikke helt sikker på hvilken jeg liker best, men liker begge bedre enn bare bryggerlaug.

Amatør kan jo være litt negativt ladet, fa** for en amatør. tenke høyt...
 
cral skrev:
Det er vel en de tingene et stiftelsemøte skal være med å bestemme.

Så langt ser det ut som om vi har 3 ideer, mulig noen faller bort men;

Oslo Bryggerlaug
Oslo Hobbybryggerlaug
Oslo Amatørbryggerlaug

Jeg er langt fra ekspert i norsk, men synes hobbybryggerlaug og amatørbryggerlaug høres rart ut, er dette korrekt norsk eller burde det deles? Usikker.
Jeg er ikke helt sikker på hvilken jeg liker best, men liker begge bedre enn bare bryggerlaug.

Som selvutnevnt ekspert i norsk kan jeg informere om at det skal være i ett ord. :) Utover det synes jeg amatørbryggerlaug ruller bedre på tunga enn hobbybryggerlaug.
 
Datoen for stiftelsemøte er satt til Mandag 20. februar. Kl 18:00

Ta kontakt med Nidveg for mer info.
 
Tilbake
Topp