I en irish stout jeg nå driver å brygger er det oppført 4 dager stigningstid fra 18gr til 21. Men er det da slik att disse fire dagene er i tillegg til de dagene som er oppført eller skal jeg kustere opp litt etter litt fra dag 2 ?
I en irish stout jeg nå driver å brygger er det oppført 4 dager stigningstid fra 18gr til 21. Men er det da slik att disse fire dagene er i tillegg til de dagene som er oppført eller skal jeg kustere opp litt etter litt fra dag 2?
Er tilhenger av å la gjæren stige naturlig, for å holde den i tøylene under stormgjæringa. Så, ville ha pitchet på 18 og satt inkbirden til kjøleskapet til å slå inn ved 21.5 og kjøle til 21. For eksempel.
Er tilhenger av å la gjæren stige naturlig, for å holde den i tøylene under stormgjæringa. Så, ville ha pitchet på 18 og satt inkbirden til kjøleskapet til å slå inn ved 21.5 og kjøle til 21. For eksempel.
Du kan stille varmen på 18 grader, så det ikke dropper mer ned dersom omgivelsene er kaldere. Lite trolig akkurat det på denne årstida. Brygget stiger fritt etter som aktiviteten tar seg opp, så når det tidsnok 21 grader hvor du behøver kjøling for å legge en liten demper på festen i tanken.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.