Om eg vil bruke f.eks 15% sukker i til dømes ett belgisk øl, så har eg rekna ut mengde i forhold til Kg med malt. Men blir ikkje dette egentlig litt feil, og avhengig av effektivitet? Bør ikkje det være i forhold til ønska OG? Kva brukar dykk?
Du er inne på noe som kunne vært en ide, nemlig å regne det ut fra fra det prosentvise bidraget til OG, men det ville blitt håpløst vanskelig og unøyaktig, vil jeg tro. Men kanskje mer logisk?
Det er riktig, da har du reelt 10% fra vanlig sukkerJa, det er jo det eg har gjort. Og det "alle gjer".
Begynte berre å tenke litt no når eg har skifta utstyr og skulle bruke ei oppskrift eg har brukt før.
Men no prøvde eg litt forskjellige meskeeffektivitetar i kalkulatoren, og ser at andelen av sukkertilsetninga endra seg ikkje så veldig mykje prosentvis som eg frykta.
Konkluderer med RDWHAHB
Kvifor er det vanskelig og unøyaktig?
F.eks eg vil ha 1.070 i OG. 10% av det skal være sukker. Brygg eit øl til 1.063 med malt og tilsett sukker til 1.070. tenker eg feil?
I 1kg basemalt kan vi grovt sett si det er 80% ekstrakt. Har man så 80% meskeeffektivitet, sitter man igjen med 640g sukkerstoffer. Sånn sett vil de opprinnelige 15% med sukker bli en mye større prosentandel om man regner mot andelen sukker man får ut fra malten. Om noen skjønte tankegangen da...
...
Kvifor er det vanskelig og unøyaktig?
F.eks eg vil ha 1.070 i OG. 10% av det skal være sukker. Brygg eit øl til 1.063 med malt og tilsett sukker til 1.070. tenker eg feil?
Det var ikkje meininga å overkomplisere det her
Man gjer jo såklart sine eigne erfaringar etterkvart kva som fungerar for seg sjølv, men det kan kanskje være greit å tenke over om ein brukar ei oppskrift første gong.
Tanken min er at om ein har ei oppskrift f.eks OG 1.095, med 90% effektivitet, 85% malt og 15% bordsukker. så vil andelen av bordsukker bli ca 19%
Brukar ein samme oppskrifta med 60% effektivitet, fortsatt 85% malt og 15% bordsukker, så vil andelen av bordsukker bli ca 26,5%
Derfor bør det stå kva effektivitet oppskrifta er beregna på, tenker eg? Det er jo ikkje sikkert at det blir merkbar forandring heller, men det er jo enkelt å unngå