Enig med @loebrygg, deler av Carafa S3 erstattes med Carafa S1 eller sjokolade. Tror kanskje jeg også øker andelen karamellmalt. For å få litt mer av maltpreget/ sødmen fra Engelsk IPA/ ESB.
Synes du skal lage en svart variant av den sure IPA-en dinSå kom det plutselig en grunn til å brette opp erma og brygge litt Black IPA / Black NEIPA: https://beerangler.com/hjemmebrygge...n-ditt-eget-ol-pa-polet-med-skudenes-bryggeri
Det blir å prøve forskjellige ting i små pilot batcher, det var litt frie tøyler så morsomt å prøve noen forskjellige sprellSynes du skal lage en svart variant av den sure IPA-en din
Jeg gar lagt det på hylla. Jul i Bjørgvin var godt, men det er ikke et øl jeg kommer til å drikke mye av. Dessuten begynner det å bli fullt i boda og lite flasker igjen. Prioriterer heller italiensk pils, som muligens leveres til lokalbrygg konkurransen til @jikvig.Det blir å prøve forskjellige ting i små pilot batcher, det var litt frie tøyler så morsomt å prøve noen forskjellige sprell
Pils av en hvilken som helst nasjonalitet må kunne sies å være en klar favoritt stilt opp mot en svart IPA. Godt å høre!Jeg gar lagt det på hylla. Jul i Bjørgvin var godt, men det er ikke et øl jeg kommer til å drikke mye av. Dessuten begynner det å bli fullt i boda og lite flasker igjen. Prioriterer heller italiensk pils, som muligens leveres til lokalbrygg konkurransen til @jikvig.
Brygg denne heller, et glimrende øl.
brewoursvartediketblackipa
7 FJELL – SVARTEDIKET BLACK IPA OG: 16.5 °P IBU: 75 ABV: 7,0 % Malt: 42 % Pilsner malt 42 % Pale malt 7,9 % Wheat malt 3,2 % Thomas Fawcett pale crystal malt, 75 EBC 1,6 % Crystal malt, 120 EBC 1,7 % Weyermann Carafa Speical 1 1,6 % Weyermann Carafa Special 3 Hops: […]www.7fjellbryggeri.com
Fås også som ferdig sett hos Vestbrygg vet jeg.
Brygger denne og Kinn Voodoo med jevne mellomrom og syns Svartediket er hakket hvassere.