Svart New England IPA?

Jeg syntes du skal bruke litt sjokomalt og Columbus / Pacific Gem vet jeg blir en bra kobinasjon, det har jeg prøvd før
men 7 g/L tørrhumle tror jeg blir alt for mye og ikke no godt. Jeg ville halvert det
 
imgly_5322014984968579677.jpg

Fant Jul i Bjørgvin på Gulating. Godt øl, men blir ikke slått i bakken.

Herlig tropisk aroma. Deilig frisk humle smak med sitrus og noe tropiske smaker. Avsluttes røstet og svakt brent blandet med forsiktig bitterhet.

Enig med @loebrygg, deler av Carafa S3 erstattes med Carafa S1 eller sjokolade. Tror kanskje jeg også øker andelen karamellmalt. For å få litt mer av maltpreget/ sødmen fra Engelsk IPA/ ESB.

Dette er en session IPA med 5,5 g/l tørrhumle. Det føles bra. Er det spesielt Pacific Gem du tenker på når du vil redusere tørrhumle eller generelt?
 
Enig med @loebrygg, deler av Carafa S3 erstattes med Carafa S1 eller sjokolade. Tror kanskje jeg også øker andelen karamellmalt. For å få litt mer av maltpreget/ sødmen fra Engelsk IPA/ ESB.

Jeg ville definitivt brukt litt krystallmalt ja for å balansere humla og røstet malt i et slik tilfelle
 
Det blir å prøve forskjellige ting i små pilot batcher, det var litt frie tøyler så morsomt å prøve noen forskjellige sprell :p
Jeg gar lagt det på hylla. Jul i Bjørgvin var godt, men det er ikke et øl jeg kommer til å drikke mye av. Dessuten begynner det å bli fullt i boda og lite flasker igjen. Prioriterer heller italiensk pils, som muligens leveres til lokalbrygg konkurransen til @jikvig.
 
Jeg gar lagt det på hylla. Jul i Bjørgvin var godt, men det er ikke et øl jeg kommer til å drikke mye av. Dessuten begynner det å bli fullt i boda og lite flasker igjen. Prioriterer heller italiensk pils, som muligens leveres til lokalbrygg konkurransen til @jikvig.
Pils av en hvilken som helst nasjonalitet må kunne sies å være en klar favoritt stilt opp mot en svart IPA:). Godt å høre!
 
Brygg denne heller, et glimrende øl.


Fås også som ferdig sett hos Vestbrygg vet jeg.
Brygger denne og Kinn Voodoo med jevne mellomrom og syns Svartediket er hakket hvassere.
 
Brygg denne heller, et glimrende øl.


Fås også som ferdig sett hos Vestbrygg vet jeg.
Brygger denne og Kinn Voodoo med jevne mellomrom og syns Svartediket er hakket hvassere.

Enig, Svartediket er et veldig godt øl som brygges minst en gang i året her!
 
Tilbake
Topp