Jeg opplever ofte slike små svarte "flak" i øl jeg har tappet fra fatene mine. Er det andre som har opplevd det samme, og vet hva de kan komme av?
Vis vedlegget 52246
Ikke humlerester, nei. Fatene er veldig godt rengjort. Bildet er fra et nesten fullt fat, men jeg får også slike rusk fra andre. Og kun svarte.Er det et fullt fat? Det er ikke bare humlerester fra de første tappingene?
Er ikke sikkert det hjelper noe, men kanskje det går, siden de synker til bunn, å helle, eller drikke, til det er så lite øl igjen at du kan helle flakene over på hvit papir og ta, et nytt bilde?Ikke humlerester, nei. Fatene er veldig godt rengjort. Bildet er fra et nesten fullt fat, men jeg får også slike rusk fra andre. Og kun svarte.
Jeg bruker dessuten flyteballer, så ølet tappes fra toppen, like under overflata.
Ikke humlerester, nei. Fatene er veldig godt rengjort. Bildet er fra et nesten fullt fat, men jeg får også slike rusk fra andre. Og kun svarte.
Jeg bruker dessuten flyteballer, så ølet tappes fra toppen, like under overflata.
Hvordan rengjør dere disse? Jeg synes det svarte er umulig å få vekk og tenker det er like greit å bytte kranen. Eller får man kjøpt kun den proppen? Bruker linjerens, Pipeline.Sånn så min ut...
Vis vedlegget 52248
Hvordan rengjør dere disse? Jeg synes det svarte er umulig å få vekk og tenker det er like greit å bytte kranen. Eller får man kjøpt kun den proppen? Bruker linjerens, Pipeline.
Fin den, men demontering har jeg gjort ofte. Jeg får ikke vekk den svarte inngrodde greia. Ser ut som om den har vokst inn i materialet. Er proppen laget av silikon?
Koster ikke mye for en ny tappekran:Fin den, men demontering har jeg gjort ofte. Jeg får ikke vekk den svarte inngrodde greia. Ser ut som om den har vokst inn i materialet. Er proppen laget av silikon?
Husker fra min tid i "forcen" at de var fryktelig nøye på koke/spise karene... Den minste lille prikk av svartmugg så ble det "ompuss"... Tror svartmugg fester seg på en annen måte enn vanlig mugg, virker som om den utnytter den aller minste "nano ripe" i underlaget... Nå vet jeg faktisk ikke om det heter "svartmugg" eller noe annet, men er bare det jeg har hatt med meg siden den gang ...Syntes det høres litt rart ut at man ikke får fjerna mugg, men forstår at du kjøpte nye i det tilfellet