Svarte "flak", prikker i øl fra fat

Ikke humlerester, nei. Fatene er veldig godt rengjort. Bildet er fra et nesten fullt fat, men jeg får også slike rusk fra andre. Og kun svarte.

Jeg bruker dessuten flyteballer, så ølet tappes fra toppen, like under overflata.
Er ikke sikkert det hjelper noe, men kanskje det går, siden de synker til bunn, å helle, eller drikke, til det er så lite øl igjen at du kan helle flakene over på hvit papir og ta, et nytt bilde?

Edit, siden du tapper fra toppen og flakene synker til bunn, så er det vel logisk å konkludere med at de kommer fra slangen, stigerøret eller evt. tappelinja?
 
Ikke humlerester, nei. Fatene er veldig godt rengjort. Bildet er fra et nesten fullt fat, men jeg får også slike rusk fra andre. Og kun svarte.

Jeg bruker dessuten flyteballer, så ølet tappes fra toppen, like under overflata.

Pussig. Jeg tviler på det er selve tappeslangen, men kan det være den "kula" har noen ulomskheter i seg? Har ikke brukt slike selv, så et skudd i blinde.
 
Bruker du picnic-kran?
Var borti en som ikke hadde vært åpnet og rengjort på veldig lenge (noe som er unødvendig siden det er så enkelt å skru dem opp). Det var helt for j****g hvor mye gugg og mugg som hadde grodd fast der inne.
 
Jeg lot det gå nesten to år før jeg åpna picnick krana mi
Ren og pen inni, bare litt farget kanskje
men nå skyller jeg alltid igjennom med varmt vann mellom hver gang jeg bytter fat
 
Sist redigert:
Det går ikke å få den ren. Jeg prøvde alt. Kokte den, la den i klorin, la den i starsan la den i lut... Satt som f.... Gikk i søpla og så kjøpte jeg nye. Laga meg også to pumpeflasker for skylling. En med starsan, den andre med rent vann. Mine picnic kraner skal IKKE bli slik igjen....
received_4265261723492282.jpeg
 
Syntes det høres litt rart ut at man ikke får fjerna mugg, men forstår at du kjøpte nye i det tilfellet
Husker fra min tid i "forcen" at de var fryktelig nøye på koke/spise karene... Den minste lille prikk av svartmugg så ble det "ompuss"... Tror svartmugg fester seg på en annen måte enn vanlig mugg, virker som om den utnytter den aller minste "nano ripe" i underlaget... Nå vet jeg faktisk ikke om det heter "svartmugg" eller noe annet, men er bare det jeg har hatt med meg siden den gang ...
 
Synderen er visst avslørt, takk for hjelpa! :)

 
Tilbake
Topp