Svarte "flak", prikker i øl fra fat

Jeeezus, det så ikke bra ut :D

Er det der et særskilt fenomen/problem for picnic kraner? Har demonert mine perlick kraner noen ganger, men aldri funnet noe som helst annet enn rent rustfritt stål. Vasker linjene ordentlig mellom fatbytte.
 
Merkelig, skal vel ikke komme så mye møkk på et par måneder :oops:
Å joda, ingen problem, min picnic ligger i "keezeren" mellom slaga (eller gjorde det da, ikke nå lenger). Sikkert perfekt klima for svartmugg å kopulere seg opp i...
 
Sist redigert:
Hum, jeg lot som sagt min være i 1 1/2 år før jeg sjekka og den var bare så vidt litt «farget», ikke sort eller andre uhumskheter
 
En sånn:
Vis vedlegget 52272

Og 2 sånne:
Vis vedlegget 52273

koblet inn rett før tappekranen.

Da kan man stenge for øl, åpne for starsan (som man må ha på en trykksatt beholder), og så kjøre ut litt StarSan.

Utrolig hva man kan nerde til :cool::p

Joda, alt er mulig
men det tar plass og jeg vil da også anta at det vil påvirke tappinga "pouren" hvis du skal gjøre det mellom hver gang
Ikke en duppeditt jeg kommer til å styre med
For meg holder det lenge å bare skylle igjennom med varmt vann mellom hver gang jeg bytter 9 liters fat (ca. annenhver måned) og starsan før jeg tar de ibruk igjen
Også kan jeg åpne å sjekke en gang i bland
 
For meg holder det lenge å bare skylle igjennom med varmt vann mellom hver gang jeg bytter 9 liters fat (ca. annenhver måned) og starsan før jeg tar de ibruk igjen
Også kan jeg åpne å sjekke en gang i bland

Kun varmt vann? Jeg ville vurdert PBW og/eller pipeline på tappelinjene i ny og ned og. Det er fort gjort og fjerner en del skit fra slangene som bygger seg opp over tid. Varmt vann alene tar ikke det...
 
I tuten nei, det gjør jeg også
men litt mer komplisert å få starsan inni uten øl ut?..
Ja, det er klart.
Jeg vil hindre tilgroingen med den svartsoppen eller hva det er for noe fandenskap.

Kjører full rens av alt med linjerens jevnlig ved fatbytte. Men det svarte får jeg ikke bort.
 
Det går ikke å få den ren. Jeg prøvde alt. Kokte den, la den i klorin, la den i starsan la den i lut... Satt som f.... Gikk i søpla og så kjøpte jeg nye. Laga meg også to pumpeflasker for skylling. En med starsan, den andre med rent vann. Mine picnic kraner skal IKKE bli slik igjen....
Vis vedlegget 52251
Hei hvor kjøpte du di kannene og passet fatkoblingen rett på tuten på flaskene ?
 
Tilbake
Topp