Nå er det sånn at den sterilisatoren har gjennomgodt en real mengde tester, og den dreper 99,9% av levende organismer og holder den prosenten i 24 timer. Det er godt nok for meg.
Kirurger bruker kanskje ikke antibac på seg selv, men det brukes på rommet operasjonen skal foregå, derav, overflatedesinfeksjon.
Nå har jeg ikke hatt så mange hobbyer i livet mitt men en av de er å dyrke sopp, det er uten tvil en av de vanskeligste hobbyen jeg har hatt, og der var det ofte snakket om trykkokere for å være på den sikre siden, men jeg har altså klart å dyrke sopp med stor suksess. Det er som med øl, det er den kalde siden som er kritisk.
Å sterilisere i ovnen fungerer helt utmerket, problemet er hvordan man behandler ting etter nedkjøling, når man inokulerer et substrat med soppsporer er det hundrevis av ting som kan gå galt. Antibac er helt kritisk for et vellykket resultat
Flisespikkeri er sunt for diskusjoner og ikke minst for forumet, og jeg setter pris på det, men vil presisere at å legge slangene i en sterilisator, og å bruke antibac på saks og gjærposer er mye mer effektivt enn å spraye de med starsan, tåkete eller klar