Tappekrane.

TSH

Har fått tak i kjøleskap, tønne for energidrikk som de har i butikker osv. Mener jeg skal få plass til en 12 liters
Cornelius og sodastream flaske i denne. Skal lage ei isolert eikeplate til lokk med tappekrane.
Har surfet litt rundt og sett på div. kraner med / uten flow control. Bør jeg gå for krane med flow control eller er det unødvendig?

Mvh
Thomas

Høres ut som ett greit oppsett. Du trenger ikke flow control, så det kjøper du bare hvis du synes det høres gøy ut. Det enkelste er å kjøpe en ferdig lang/tynn tappeslange med picknic kran og kobling for Corneliusfat. Picknic krana kapper du av og kobler slangen inn på gjennomføringen til tappekrana i stedenfor.
Kjøp en Perlich kran. Du får Perlich 525 kraner på ebay under tollgrensa. Vil du ha det beste kjøper du den siste modellen i rustrfritt.

Høres ut som ett greit oppsett. Du trenger ikke flow control, så det kjøper du bare hvis du synes det høres gøy ut. Det enkelste er å kjøpe en ferdig lang/tynn tappeslange med picknic kran og kobling for Corneliusfat. Picknic krana kapper du av og kobler slangen inn på gjennomføringen til tappekrana i stedenfor.
Kjøp en Perlich kran. Du får Perlich 525 kraner på ebay under tollgrensa. Vil du ha det beste kjøper du den siste modellen i rustrfritt.
Takker for svar.
Da blir det handlet inn kran uten flow control.

tviler på at du finner 630 rustfritt til under 200 nok på ebay da. (siste modellen). mulig jeg selger min ene (nesten ubrukt) i nær fremtid. registrerer forøvrig at norske nettbutikker fremdeles selger 525 ss for 550 kr.

Det er selvsagt ikke den rustfrie varianten som selges så billing, men 525PC i forkrommet messing. Jeg har kjøpt flere slike fra Kegworks og kan anbefale de.

Tilbake
Topp