Tappetårn , flow regulering

Er selvfølgelig enig i det, 49 spenn er en billig løsning på et problem, men samtidig så vil(statistisk sett) en flow kontroll kran aldri kunne nå opp til balanserte linjer.

Jeg forstår at hytteskapet kanskje ikke er like viktig som hjemmeskapet, og en større investering føles litt unødvendig, men kanskje det kan kombineres? Kjøp delen til 49, balanser linjene og bli happy (hytte) camper?
Absolutt, jeg tenker det er en ekstra reguleringsmulighet, ikke den ene greia som skal løse alt.Selv får jeg rett som det er litt forskjeller mellom fatene, og da er det veldig greit åbare kunne justere flow. Men det funker ikke som eneste løsning.
 
Nå banner jeg kanskje litt i kirka, men er det ikke et velkjent fenomen at flow kontroll egentlig fungerer under midt på treet? Er det ikke greiere å bare balansere linjene og være happy camper?
Balansere linjene? Sette mindre trykk,tenker du? Vil jeg raskt fikse problemet om jeg setter 0.7 bsr og trykkutjevner? Bruker tynne slanger også, men det ene fatet skummer mye. Det andre er helt fint. 1 bar på begge.
 
Balansere linjene? Sette mindre trykk,tenker du? Vil jeg raskt fikse problemet om jeg setter 0.7 bsr og trykkutjevner? Bruker tynne slanger også, men det ene fatet skummer mye. Det andre er helt fint. 1 bar på begge.
Når jeg sier balanserte linjer så snakker jeg om ønsket karbonering, temperatur på ølet, slangelengde og slangetykkelse.

1 bar forteller ikke noe med mindre man vet hvilken temperatur kjøleskapet og helst, ølet holder.

Om du kjører splittet trykk på x antall fat med samme lengde og tykkelse slanger og de leverer forskjellig mengde skum er det som regel 1 av 2 grunner til det. 1 er hvor mye innhold som er på fatene og 2, om ett av fatene kan ha partikler i inn eller utganger.
 
Balansere linjene? Sette mindre trykk,tenker du? Vil jeg raskt fikse problemet om jeg setter 0.7 bsr og trykkutjevner? Bruker tynne slanger også, men det ene fatet skummer mye. Det andre er helt fint. 1 bar på begge.
Er det slik at du har en kran med plugg og en uten, ref tidligere post?
 
Tilbake
Topp