Tett kran på Beer Brew 30

Er det noen andre som er plaget med at kranen på Beer Brew 30 går tett etter hver eneste koking? Jeg ender alltid opp med å måtte øse over i gjæringskaret..
 
Vi har byttet kranen på BB30 - det er visstnok litt liten åpning på kranen som følger med (vi leste på forumet om dette og byttet før første brygg).

Har da bare opplevd tett kran en gang, da brukte vi humleblomst uten å ha det i pose. Ellers bruker vi pellets og denne legger seg fint på bunnen under kran-utløpet i løpet av kjølingen.
 
Har opplevd det samme etter jeg fikk ny kran sammen med pumpen.
Har vel brygget 3 ganger etterpå og det har tettet seg. vurderer å bytte til gammel kran og kutte ut bruk av pumpe.
 
Vi bruker hevert til å få vørteren over i gjæringskaret. Ganske greit da man har god kontroll på proteinslagget som legger seg i bunnen under mesking/koking. Har erfart at man får med en del av proteinslagget når man bruker kranen til dette formålet, noe som ikke er ønskelig. Bruker kun kranen under resirkulering med pumpe.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
4brygg her. Har tetta seg noen ganger, men jeg har en kort slange festa på krana så da klemmer jeg på slangen og trykker luft opp , da løsner det hver gang.
 
Lurt å bytte til kulekran, men et lite tips til den originale kranen på førsteutgaven:
Legg noe imellom den saken man vipper opp. Da får man større åpning. Den blir presset ned av en fjær og kan løftes opp.
Åpningen er vel ikke større enn 2-3 mm. Dette er liiiite

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp